آبیاری غرقابی در دشت قزوین ممنوع شود

امام جمعه قزوین گفت: آبیاری غرقابی در دشت قزوین باید به شدت ممنوع شود و باید به قطره‌قطره آب با قداست و برکت خدایی نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه یکم دی‌_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، با اشاره به موج اسلام‌گرایی شکل‌گرفته در دنیای غرب اظهار کرد: خود رسانه‌های غربی می‌گویند که در آمریکا سالانه حدود ۲۰ هزار نفر که بیشتر جوان هستند، به اسلام می‌پیوندند که عمدتاً هم مسیحی هستند.

وی افزود: البته این آمار ۲۰ هزار نفری در سال آینده بیشتر می‌شود، با این موج گرایش به اسلام قطعاً آمریکا باید عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد؛ چرا که آمریکا چاره‌ای جز این ندارد و همه اینها به برکت نام حضرت عیسی‌مسیح (ع) است، در ضمن سالانه در ایتالیا و فرانسه به ترتیب ۵ هزار و ۲۰۰ و ۴ هزار نفر مسلمان می‌شوند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این موج گرایش به اسلام آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را عصبانی می‌کند و مستکبران را نگران می‌کند و به همان نسبت مسلمانان و مستضعفان جهان از این حرکت خوشحال و خوشنود می‌شوند.

لزوم تعریف سازوکار مقابله با گزارش‌های خلاف در صنعت ساختمان

عابدینی با اشاره به سالروز وقوع زلزله بم یادآور شد: باید در مقابل بلایای طبیعی خودمان را آماده کنیم و بدانیم اگر ساختمانی ضعیف ساخته شد، با یک زلزله معمولی بر سر صاحبانش خراب شده و تلفات به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه جامعه مهندسان باید گزارش درست نسبت به ساخت‌وسازها ارائه دهد، تصریح کرد: باید سازوکاری تعریف شود که جایی برای تقلب و گزارش‌های خلاف در صنعت ساختمان باقی نماند؛ چرا که این کارها بازی کردن با جان مردم است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

آبیاری غرقابی ممنوع شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش به مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی دشت قزوین اشاره کرد و گفت: با این وصف زلزله و فرونشست زمین همه‌چیز را نابود می‌کند و به این ترتیب خانه‌ها، کارخانه‌ها، جاده‌ها و ریل راه‌آهن ناامن می‌شوند و زمین‌های کشاورزی آسیب می‌بینند.

عابدینی افزود: وقتی باران نمی‌بارد، در واقع از ذخیره سفره‌های آب زیزمینی آن‌هم به شکل بی‌رویه استفاده می‌کنیم، بنابراین آبیاری غرقابی در دشت قزوین باید به شدت ممنوع شود و باید به قطره‌قطره آب با قداست و برکت خدایی نگاه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش مهمترین دغدغه و مسئله جامعه را مظلومیت مردم غزه دانست و گفت: با وجود اینکه از مردم غزه دوریم، اما دلمان با آن‌ها است.

اعتراض‌های جهانی علیه صهیونیست‌ها هر روز عمیق‌تر می‌شود

امام‌جمعه قزوین با ذکر اینکه شکست صهیونیست‌ها هر روز که می‌گذرد، آشکارتر می‌شود، ادامه داد: نتانیاهو می‌داند که شکست خورده، اما می‌داند که اگر امروز بساط جنگ جمع شود، فردا باید در دادگاه محاکمه شود و به همین خاطر است که مقاوم می‌کند.

عابدینی تصریح کرد: همه می‌دانند که رژیم منحوس صهیونیستی شکست خورده و در ثانی این شکست فقط متعلق به صهیونیست‌ها نیست و حامیان رژیم صهیونیستی در هر جای دنیا همراه با این رژیم یک‌جا شکست خوردند، چون برداشتشان این بود که همه حیثیتشان به این موضوع گره خورده و همه جمع شدند تا خودشان را نگه دارند و خداوند همه آن‌ها را به زمین کوبید و خوار و ذلیل کرد.

وی اضافه کرد: اعتراض‌های جهانی علیه صهیونیست‌ها هر روز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود و وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم مردم دنیا هر روز خشمگین‌تر علیه صهیونیست‌ها شعار می‌دهند و سماجتشان برای اینکه بساط این رژیم برچیده شود، بیشتر می‌شود.

کد خبر 713837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.