رکود اقتصادی و تحریم کار را برای شهرداری‌ها سخت کرده است

شهردار شیراز با بیان اینکه مشکلات موجود و شرایط رکود اقتصادی و وجود تحریم‌ها کار را برای شهرداری‌ها بسیار سخت کرده است، گفت: با وجود رضایتمندی نسبی که در حوزه حمل و نقل ترافیک وجود دارد، نباید به این میزان بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی به مناسبت هفته حمل و نقل و ترافیک در بازدید از سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری اظهار کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک حوزه بسیار گسترده‌ای است که حمل و نقل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، حمل‌ونقل ریلی و مجموعه پایانه‌ها زیر نظر این حوزه هستند.

وی افزود: امروز رضایتمندی مردم از مسئولان شهرداری و شورا بسیار حائز اهمیت است و یکی از حوزه‌های بسیار تأثیرگذار که می‌تواند رضایتمندی مردم را ایفا می‌کند بخش حمل و نقل است.

شهردار شیراز اضافه کرد: طبق گزارشی که از سوی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ارائه شد اقدامات خیلی خوبی در نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی صورت گرفت که قسمت زیادی از آن وارد حمل و نقل درون شهری شده و بخش باقی مانده آن در ماه‌های آینده وارد بخش حمل و نقل درون شهری می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه برای تأمین اتوبوس برقی، ون و مینی‌بوس و سایر وسائط نقلیه مورد نیاز اقدامات خوبی انجام در حال انجام است، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی هم اقدامات خوبی انجام شده و امروز شهرداری کلانشهر شیراز به صورت همزمان در حال اجرای عملیات سه خط مترو است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود و شرایط رکود اقتصادی و وجود تحریم‌ها کار را برای شهرداری‌ها بسیار سخت کرده است، افزود: با وجود این رضایتمندی نسبی که در حوزه حمل و نقل ترافیک وجود دارد، اما ما نباید به این بسنده کنیم و در راستای ارتقای رضایتمندی مردم بیش از گذشته تلاش کنیم تا موجب رضایتمندی بیشتر مردم بشود.

سطح کیفی خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری ارتقا خواهد یافت

در این دیدار پیمان باباخانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز به اهم اقدامات انجام شده در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر از جمله نوسازی ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری، خریداری ۴۵ دستگاه خودرو ون و نوسازی ۱۳۳۰ دستگاه تاکسی با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی افزود: تا پایان شهریورماه امسال تعداد ۱۶۰۰ دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شد که از این تعداد یک هزار دستگاه به شیراز تخصیص داده شده و این اقدام گام مؤثری در نوسازی ناوگان حمل و نقل است که با و حمایت شورا و مدیریت شهری شیراز در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۴ نسبت به نوسازی تعداد ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پایانه‌های مسافربری شیراز تصریح کرد: گام بسیار ارزشمندی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و همچنین احیای فضای سبز و زیباسازی محوطه پایانه‌های برون شهری برداشته شده و ساماندهی پایانه‌های مسافربری شیراز چه از نظر فضای محیطی و چه از نظر ارتقا سطح کیفی خدمات در سطح گسترده در دستور کار سازمان قرار دارد.

باباخانی در ادامه از خرید ۵ دستگاه خودرو ون ویژه توان خواهان و معلولین خبر داد و اظهار کرد: پس از تجهیز و مناسب‌سازی، خودروهای خریداری شده به سامانه خدمات به این عزیزان اضافه می‌شود و تعداد ۵ دستگاه خودروی دیگر نیز در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۵ دستگاه خودرو ون در سطح شهر شیراز به توان خواهان و معلولین گرانقدر خدمات سفر ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این بازدید شهردار شیراز به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از قسمت‌های مختلف اداری، مانیتورینگ و تعمیرگاهی سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر بازدید کرد.

کد خبر 713820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.