تردد ۱.۷ میلیون نفر مسافر در محورهای کردستان از ابتدای سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۱.۷ میلیون نفر طی هشت ماهه امسال در محورهای استان تردد داشته‌اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری کردستان، فرزاد حسنی اظهار کرد: ۱۳ هزار راننده و بیش از ۷۵۰۰ دستگاه ماشین در بخش حمل‌ونقل کالا در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: سالانه حدود هشت میلیون تن کالا از مبادی استان جابه‌جا می‌شود که این رقم در هشت ماهه امسال ۶.۳ میلیون تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان تعداد رانندگان و ماشین‌های بخش حمل‌ونقل مسافر را به ترتیب سه هزار نفر و دو هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: سالانه ۲.۲ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا می‌شود که در هشت ماهه امسال جابه‌جایی ۸۱۳ هزار نفر صورت گرفته است.

حسنی از افزایش ۴۴ درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در بخش جابه‌جایی بار نیز امسال ۱۱۳ درصد رشد داشتیم.

وی به آمار تردد مسافران جاده‌ای نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در هشت ماهه امسال ۲۹۵ هزار سفر در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۱.۷ میلیون نفر طی هشت ماهه امسال در محورهای استان تردد داشته‌اند، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

حسنی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم برای روکش ۳۸۶ کیلومتر محور شریانی و اصلی ۷۰۴ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: در بخش اداره ابنیه فنی نیز در مجموع در دولت سیزدهم ۶۰ میلیارد هزینه شده که در این راستا رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز کلید خورده و تاکنون دو نقطه به طور کامل اجرا شده است.

وی افزود: برای رفع هفت نقطه حادثه‌خیز دیگر استان قرارداد منعقد شده است، ضمن اینکه ۹ نقطه دیگر هم در برنامه کاری سال آینده خواهد بود.

کد خبر 713817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.