دولت تصدی گری در حوزه اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند

رئیس جمهور گفت: دولت نمی‌تواند در حوزه اقتصاد تصدی گری کند، بلکه باید این حوزه را به بخش خصوصی واگذار کند؛ باید تلاش کنیم به بخش خصوصی میدان دهیم تا در تمامی حوزه‌ها فعال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی _شامگاه پنجشنبه سی‌ام آذر_ در نشست توسعه زنجیره ارزش که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: ماموریم که اقتصاد دریا را فعال کنیم، اگر اقتصاد دریا در گلستان فعال شود زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود. البته آمار بیکاری در استان نشان می‌دهد که بیکاری کاهشی شده است. جای قدردانی دارد، اما می‌تواند باز هم کاهش یابد. اما در استان می‌تواند وضع بهتر از این باشد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از اشتغال می‌شود نگاهتان فقط به وزارت رفاه نباشد زیرا هر دستگاهی می‌تواند در حوزه خودش اشتغال واقعی ایجاد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان تعیین بودجه دولت و مجلس باید نگاه به سرمایه در گردش تولید و افزایش هزینه‌ها داشته باشد، افزود: این موضوع بسیار مهم است؛ باید در برنامه بودجه توجه به تولید و اشتغال را مساله محوری به آن نگاه کنیم.

وی حل بسیاری از مشکلات را در اشتغال و رشد تولید دانست و اضافه کرد: این موضوع در شعار مقام معظم رهبری هم آمده است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در مجموعه اداری مردم انتظار دارند که یک حرکت تحولی داشته باشیم؛ با توجه به افزایش بهره‌وری باید به این حوزه توجه شود که یکی از آنها توجه ویژه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است. موضوعی که در برنامه ششم و هفتم توسعه هم آمده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند متصدی در حوزه اقتصاد باشد، افزود: باید تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم باید به بخش خصوصی میدان دهیم تا در تمامی حوزه‌ها فعال شود؛ این در سخن هم نمی‌شود باید حمایت مالی، حقوقی و تسهیلاتی به همراه پیگیری رفع موانع در فرایند تولید باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت بنا داریم که به هیچ عنوان گرفتار حاشیه نشویم، افزود: در حاشیه‌ها امکان توسعه نیست، هرچند که زمینه برای رفتن به سمت حاشیه خیلی زیاد است. همیشه هم دولت‌ها و مسئولان گرفتار برخی حاشیه‌ها شدند و وقت کشور گرفته شد. این بحث‌ها به درازا می‌کشد و ثمره‌ای هم ندارد.

وی تصریح کرد: آنکه می‌تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند، سرمایه در گردش بیافریند و اشتغال ایجاد کند فقط کار کردن است، باید تلاش کنیم گرفتار حاشیه‌ها نباشیم و فقط کار کنیم.

کد خبر 713782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.