سپاهان - آلومینیوم؛ نخستین بازی بدون تماشاگر طلایی‌پوشان پس از الکلاسیکو!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای نخستین‌بار از هفته دوازدهم فصل بیست‌ویکم لیگ برتر در یک بازی خانگی لیگ برتر از حضور هواداران خود محروم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان روز _یک‌شنبه سوم دی‌_ در چارچوب هفته چهاردهم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان از تیم فوتبال آلومینیوم اراک پذیرایی خواهد کرد اما این دیدار بدون حضور تماشاگران طلایی‌پوشان نصف‌جهان به‌انجام می‌رسد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند ماه قبل در پی اتفاقات رخ داده در دو مسابقه تراکتور تبریز مقابل پرسپولیس و سپاهان مقابل تراکتور تماشاگران دو باشگاه مطرح فوتبال را با یک جلسه محرومیت تعلیقی به‌مدت شش‌ماه مواجه کرده بود. در حکم کمیته انضباطی آمده بود که در صورت تکرار اتفاقات از سوی تماشاگران سپاهان و تراکتور جریمه محرومیت تعلیقی به اجرا درمی‌آید و این مسابقه مورد اعتراض دو باشگاه قرار گرفت که البته اعتراض باشگاه‌ها نیز به جایی نرسید.

سپاهان - آلومینیوم؛ نخستین بازی بدون تماشاگر طلایی‌پوشان پس از الکلاسیکو!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان درحالی موفق به کسب پیروزی سه بر یک در هفته اول لیگ برتر مقابل تراکتور تبریز شد که هواداران این تیم تخلفاتی روی سکوها انجام دادند و نسبت به برخی بازیکنان حریف شعارهایی دادند که هشدار محرومیت تعلیقی را برای آن‌ها به همراه داشت و کمیته انضباطی امروز اعلام کرد باتوجه به اتفاقاتی که در بازی‌های اخیر سپاهان رقم خورد و پیرو نامه ارسالی از سوی باشگاه سپاهان اصفهان در خصوص پذیرش دادنامه شماره ۱۶۲۸ مورخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ مبنی‌بر محرومیت از حضور هواداران تیم مربوطه در دیدار خانگی با استناد به دادنامه صادره به شماره ۱۰۳۲ مورخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲، باشگاه مربوطه می‌بایست اولین دیدار خانگی خود را بدون حضور تماشاگر برگزار کند.

بدین ترتیب تیم فوتبال سپاهان اصفهان باید پس از مدت‌های طولانی یک بازی خانگی را در ورزشگاه نقش‌جهان بدون حضور هواداران پرشور خود سپری کند. اتفاقی که چند سال بود رقم نمی‌خورد و اکنون که سپاهانی‌ها یکی از قدرتمندترین تیم‌های چندسال اخیر خود را در اختیار دارند باید یک بازی خانگی را در سکوت پشت‌سر بگذارند. آخرین‌بار بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه امام‌خمینی اراک بود که این تیم از حضور هواداران خود محروم بود و در زمین بی‌طرف که روی کاغذ از پرسپولیس میزبانی کرد شکست خورد.

سپاهان - آلومینیوم؛ نخستین بازی بدون تماشاگر طلایی‌پوشان پس از الکلاسیکو!

دو سال قبل بود که در فصل بیست‌ویکم لیگ برتر، کمیته انضباطی اعلام کرد باتوجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقابل یکدیگر و از باب تکمیل مجازات حکم بر برگزاری مسابقات دو تیم یاد شده اعم از رفت و برگشت در خارج از ورزشگاه‌های خانگی این دو تیم و در شهر و استان بی‌طرف به تشخیص سازمان لیگ مستند به ماده ۱۱۸ از مقررات انضباطی موصوف صادر شد.

درگیری‌های بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس در فصل بیستم لیگ برتر در اصفهان باعث شد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی به برگزاری هر دو بازی فصل جاری آن‌ها در زمین بی‌طرف بدهد و سپاهان در هفته دوازدهم لیگ‌برتر آن فصل که اسماً میزبان پرسپولیس بود درخواست کرد در اراک به‌مصاف سرخ‌پوشان پایتخت برود و از قضا پس از دو سال این سناریو این‌بار در ورزشگاه نقش‌جهان و مقابل یک تیم اراکی تکرار شد.

کد خبر 713778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام عرض ادب بنظرحقیر احکام صادره کمیته انظباطی ازاعتبارقانونی ساقط است زیرا بارها شرایط مشابه رامشاهده کرده لیکن برخوردها یکسان نیست واین نشان میدهد کمیته مذکورقانون نداردبلکه درشرایط اقتضایی عمل مینماید واین اقتضاعات روح واحساسات مردم رانشانه میرودکه البته بی عدالتی،دورازانصاف ومهمترازهمه بی قانونی است.نمیشودشعارچندنفرتماشاگررابه حساب باشگاه واحساسات مردم گذاشت واحکام اینچنین صادرکرد.این تصمیمات وسایراقدامات ازاین دست شائبه مافیا درفوتبال راقوت میبخشد.متاسفم