با سرمربی لالیگایی جدید فوتبال ایران بیشتر آشنا شوید/ نساجی با کارلوس آلکاراز ادامه می‌دهد

کارلوس آلکارز سرمربی ۵۸ساله اسپانیایی به‌عنوان جانشین سیدمهدی رحمتی هدایت تیم فوتبال نساجی مازندران را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز سه‌شنبه هفته جاری بود که سیدمهدی رحمتی بعد از شکست سنگین چهار بر صفر تیم فوتبال نساجی قائمشهر مقابل استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از سرمربیگری این تیم استعفا کرد، رحمتی از هواداران نساجی نیز عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد که با کناره‌گیری از سرمربی‌گری نساجی و باز گذاشتن دست مدیران باشگاه برای انتخاب سرمربی جدید، این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ‌برتر به شرایط مطلوبی دست پیدا کند.

به‌دنبال آن مدیران باشگاه نساجی به‌سراغ یک گزینه اروپایی رفتند و پس از توافق با کارلوس آلکارز سرمربی اسپانیایی، قراردادی به‌صورت رسمی با وی امضا شد و آلکارز از امروز با قراردادی یک‌ونیم ساله با نساجی مازندران همکاری خواهد داشت. آلکاراز هفته آینده به‌همراه یک یا دو دستیار به ایران خواهد آمد تا به‌طور رسمی کار خود را در ایران آغاز کند.

با سرمربی لالیگایی جدید فوتبال ایران بیشتر آشنا شوید/ نساجی با کارلوس آلکاراز ادامه می‌دهد

کارلوس آلکاراز از سن ۲۹ سالگی حضور در سطح اول اسپانیا را در جرگه مربی‌گری تجربه کرده و آلمیرا، لوانته، الچه، گرانادا، زاراگوزا و المپیاکوس قبرس از مطرح‌ترین تیم‌هایی است که در کارنامه او به‌عنوان مربی و سرمربی دیده می‌شود. همچنین در سطح ملی نیز سرمربی‌گری تیم ملی الجزایر در سوابق وی وجود دارد.

در ژوئن سال ۲۰۰۰، آلکاراز در ۳۴ سالگی با رکرتیوو اوئلوا قرارداد امضا کرد و به قدیمی‌ترین باشگاه اسپانیا کمک کرد پس از ۲۳ سال غیبت در سال ۲۰۰۲ به لالیگا بازگردد. آن‌ها همچنین توانستند با سرمربی جوان وقت خود به فینال کوپا دل‌ری اسپانیا نیز برسند.

آلکاراز سپس به راسینگ‌سانتاندر نقل‌مکان کرد و دو فصل بعدی را در لیگ دسته دوم گذراند و این‌بار به رئال‌مورسیا کمک کرد تا در سال ۲۰۰۷ به سطح اول فوتبال اسپانیا صعود کند. در تابستان ۲۰۰۹، آلکاراز با تیم دیگری در زادگاهش اندلس، کوردوبا قرارداد امضا کرد و به تیم کمک کرد در اولین فصل خود رتبه دهم لالیگا را کسب کند.

با سرمربی لالیگایی جدید فوتبال ایران بیشتر آشنا شوید/ نساجی با کارلوس آلکاراز ادامه می‌دهد

در اواخر ژوئن ۲۰۱۱، او دوباره به آلمریا پیوست. آلکاراز از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ نیز در هیچ سالی بیکار نبوده و همواره در در سطوح بالای فوتبال اسپانیا مشغول به کار بوده است. یونیون‌ایبیزا آخرین تیم این مربی است و تجربه کار در المپیاکوس قبرس را داشته است. ضمن اینکه در سطح ملی نیز سرمربی‌گری تیم ملی الجزایر جزو کارنامه این مربی اسپانیایی دیده می‌شود.

لوکاس آلکاراز ۵۷ ساله همراه با ایبیزا در لیگ دسته‌سوم اسپانیا بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ و در ۲۶ بازی که روی نیمکت این تیم نشست توانست چهار پیروزی، ۱۰ تساوی و ۱۲ شکست کسب کند و اکنون از یکی از پائین‌ترین لیگ‌های فوتبال اسپانیا به سطح اول فوتبال ایران خواهد آمد تا هدایت نساجی را برعهده بگیرد.

کد خبر 713758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.