شهرداری شیراز، تراموا را به عنوان اولین کلان شهر در شیراز اجرا کند

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری پول خود را صرف هزینه‌های اضافی نکند و صرفه جویی کند و توسعه خطوط اتوبوس و مترو را در دستور کار قرار دهد و تراموا را در شیراز به عنوان اولین کلان شهر کشور اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، علیرضا پاک فطرت _ پنج شنبه سی‌ام آذر_ در آئین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه‌های حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی، شهرداری شیراز مجموعه‌ای سر بلند است و در حالی که اکثریت شهرها با آلودگی هوا مواجه هستند و گاهاً این آلودگی در حد خطرناک است که منجر به تعطیلی مدارس می‌شود، اما شیراز هوای بسیار خوبی دارد و دلیل آن تلاش مدیریت شهری برای حفظ این هوا است.

وی افزود: حفظ و احیای فضای سبز ارتفاعات کلان شهر شیراز و ایستادگی در برابر زیاده خواهان برای گرفتن ارتفاعات جهت ساخت مسکن طی سال‌های گذشته اقدام بسیار شاخصی بود که منجر شد کلان شهر شیراز سبز بماند و با آلودگی هوا مواجه نباشد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص کاهش ۶۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در آبان ماه سال جاری در مقایسه با آبان سال گذشته، اضافه کرد: اگر این آمار ۵ درصد هم باشد به معنای از دست دادن یک نفر کمتر است و یک خانواده کمتر داغدار شده است که ثواب آن برای شهرداری، شورا و کارکنان نیروی انتظامی است.

پاک فطرت ادامه داد: در سطح استان فارس آمار تصادفات منجر به فوت، در سال جاری افزایش یافت و مقصر این موضوع در ابتدا من به عنوان یک نماینده هستم و پس از آن دستگاه‌های اجرایی هستند و پس از آن جاده، اتومبیل و راننده مقصر است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ رانندگی را بیشتر رعایت کنیم و در زمانی که فارس به عنوان استانی پهناور در رتبه سوم یا چهارم آمار تصادفات جاده‌ای کشور قرار دارد و جاده‌های این استان به دلیل پهناور بودن استان بسیار زیاد است، در ابتدا ما خودمان را مقصر بدانیم.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است، در خطاب به شهردار شیراز گفت: پول خود را صرف هزینه‌های اضافی نکنید و شهرداری باید صرفه جویی کند و توسعه خطوط اتوبوس و مترو را در دستور کار قرار دهد و تراموا را در شیراز به عنوان اولین کلان شهر کشور اجرا کند.

پاک فطرت افزود: شهرداری شیراز نیروی انسانی خوب و کارآمد و در مقابل شهروندان بسیار خوبی دارد. لذا باید قدر پول خود را بدانید.

وی تصریح کرد: مصوبات شورا به ما ارجاع می‌شود اما در مصوبات دخالتی نداریم اما شاهد و در جریان وقوع اتفاقات هستیم.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر عضو شورا بودم منابع مالی را در جای دیگر هزینه نمی‌کردم و وظیفه خود را انجام می‌دادم، اضافه کرد: در زمانی که هزینه از مردم دریافت می‌شود باید این هزینه در جای خود صرف شود، از سوی دیگر در زمانیکه شاهد هستم در ایام تابستان گرم و زمستان سرد یک مادر به همراه فرزند خود و یا یک بازنشسته در ایستگاه‌های اتوبوس به مدت طولانی در انتظار هستند، بسیار خجالت می‌کشم، این در حالی است که باید مترو و اتوبوس در فاصله زمانی به موقع ارائه خدمت داشته باشد. چرا که حمل و نقل بسیار مهم است و اقتصاد، فرهنگ و سلامت روحی و روانی یک شهر را شکوفا می‌کند.

کد خبر 713757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saied US ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    پاک فطرت بعنوان شهردار کارایی بسیار بیشتری داشت تا نماینده مجلس
  • اﻳﺮاﻥ IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    ﺷﻴﺮاﺯ ﭼﻮﻥﺻﻨﻌﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻫﻮاﻱ اﻥ اﻛﺜﺮ ﭘﺎﻙ ﻫﺴﺖ اﮔﺮ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺑﻮﺩ ﻣﺜﻞ ﺷﻬﺮﻱ ﺩﻳﮕﻪ اﻻﻥ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﺪﻱ ﺩاﺷﺖ
  • خان IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    چهار کلام از ننه عروس
  • حسین نوروزی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    درود
  • DE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    فقط درحد حرفه چند سال پیش میخواستند در شیراز تراموا انجام بشه هیچ خبری نشد
  • محمد US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    درود باید مسیر اتوبوس هم مانند متر کاملا مستقل باشد تا مردم کمترهزینه و اتلاف وقت داشته باشند درنتیجه کمتر از وسیله شخصی استفاده و هوا هم آلوده نمی شود
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    باسلام نماینده محترم واژه انگلیسی رابه عنوان حرف نو برمردم غالب نکنید...این صورت تبلیغ واژه انگلیس حریم فارسی راشکستن است..حریم زبان فارسی را همه باید حفظ کنیم....
  • رقیه روشن FR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    با سلام وخسته نباشید روزتان بخیر درمورد نظافت اتوبوس‌ها هم یه اقدامی بشود بعضی اتوبوس‌ها آنقدر بو میدن که نمیشه سوار شد . با تشکر
  • وهاب IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    شما سعی کنید روی تابلوهای راهنمای راههای شهری کار کنید. واقعا تاسف باره که اکثر تابلوها ناخوانا هستند و درست در محل تقاطع نصب شده اند مثل کمربندی شیراز و بلوار رحمت همینطور بلوار منتهی به شهر صدرا.بعد روی مسئله روشنایی این راهها که واقعا زیر صفر هستین
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    چرت پرت میگه اگه باد در شیراز نوزد کل شیراز هواش آلوده میشه هرچی پوله میکنه تو جیب خودشون اتوبوس ها مال قرن بوقه ولی کسی توجه نمیکنه خیابان ها داغون به عنوان مثال بلوار روزبهان از میانرود به کیان آباد دو سال است میخوان درست کنن تا حالا چندین نفر تو تصادف کشته شدن نه خبر از درخت کاری داریم که بیخودی حرف میزنید شهردار فقط مال استان اصفهان باقیشون بخودین
  • عع IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    آلوده نبودن شیرازهنرشهرداری وشمانیست که به آن افتخارکنید.چون شیرازشهرصنعتی نیست .دربرابرشهرهایی مثل اراک واصفهان کلانشهرهای دیگرصنعت وکارخانه نداردبنابراین آلودگی آن هم کمتراست شمابه خودتان افتخارنکنیدهمه مردم شیرازعاقل هستند.این رامیدانند
  • ایرانی وطن پرست DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    با سلام.اگر شیراز هم مثل تهران اصفهان مشهد تبریز اراک صنعتی بود آقای نماینده این حرف رو نمیزد.معلومه خیلی با سواد هست.
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    آفرین شهردار ،حداقل شما کاری کن ..من ۱۶ ساله بودم اولین کارها برای مترو انجام شد والان ۴۲ ساله هستم ولی هنوز نتونستم بعلت ساکن بودن صدرا از متر استفاده کنم..
  • وحید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    با تجربه‌ای که از مترو داریم، احتمالا تا پایان قرن بیست و یک این پروژه برای بار دهم افتتاح میشه.