دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار در هرمزگان

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان قشم در یک اقدام پیش‌دستانه یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو با غصب عناوین خود را به عنوان مهندس یک شرکت در شهرستان معرفی کرده و در حال انجام معاملات صوری و عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مأموران و برابر اظهارات یکی از شاکیان، فرد کلاهبردار خود را مهندس شرکت معرفی کرده و عنوان داشته که اختیار تام داشته و قصد خرید یک ملک به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان برای شرکت دارد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: با اقدامات فنی و بررسی‌های میدانی از سوابق این فرد مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه جعل و کلاهبرداری در دیگر استان‌های کشور است که با محرز شدن این امر که وی قصد کلاهبرداری از شهروندان و خروج از شهرستان را دارد، ضمن هماهنگی با مقام قضائی متهم در یک اقدام ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: در بازدید از وسایل همراه متهم شناسنامه، کارت ملی، رسید کارت ملی و شناسنامه به نام افراد ناشناس، یک دستگاه گوشی موبایل سرقتی، وجه نقد، سکه پارسیان، کارت شارژ همچنین مدارک و مستندات حاوی اوراق خرید، فاکتور، برگ قرارداد شرکت، رسید و غیره کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه کلاهبردار دستگیر شده در اظهارات خود معترف شد که وی قصد داشته با مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی در قشم قراردادی از جانب شرکت تنظیم کند که توسط پلیس دستگیر شده است، افزود: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و تلاش مأموران برای و کشف دیگر جرایم و شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی توسط این کلاهبردار ادامه دارد.

کد خبر 713750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.