نمایندگان مردم شیراز اهتمام جدی تر به موضوع تامین واگن مترو داشته باشند

شهردار شیراز با ابراز نارضایتی شهروندان شیراز از ارائه خدمات مترو در خط ۲ به علت نبود واگن و ارائه سرویس مترو تنها برای ۵ ساعت در روز، گفت: از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در خصوص تامین واگن برای خطوط مترو کلان شهر شیراز اهتمام ویژه تر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز_ پنج شنبه سی ام آذر_ در آئین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه‌های حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: عملکرد مدیریت شهری شیراز در حوزه حمل و نقل در سطح کشور از سوی وزیر کشور در روز حمل و نقل مورد تقدیر قرار گرفت که این اقدام نشان از عملکرد شبانه روزی این حوزه در ارائه خدمات به شهروندان است.

وی با اشاره به بودجه ۲۳ هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری اشاره کرد و افزود: از این ۲۰ هزار میلیارد تومان از این بودجه به بخش عمرانی و بالغ بر ۷۰ درصد از بودجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است که این اعتبار با کار شبانه روزی مجموعه‌های حمل و نقل و ایجاد زیر ساخت‌ها در حال بهبود و ارائه خدمات در این حوزه به شهروندان است.

شهردار شیراز با اشاره به افزوده شدن شیفت شبانه در اجرای پروژه‌های عمرانی کلان شهر شیراز، خاطر نشان کرد: با افزوده شدن شیفت شبانه در مسیر تکمیل پروژه‌های عمرانی شاهد افتتاح پروژه‌های تأثیرگذار و تکمیل کننده رینگ‌های ترافیکی در دهه فجر خواهیم بود.

اسدی در ادامه به روند پیشرفت پروژه ۵۵ متری هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال ۱۳۷۵ کلنگ زنی شده بود و تا یک و سال و نیم پیشرفت فیزیکی آن ۲ درصد بوده است اما امروز نیروهای سازمان عمران در این پروژه در ساعت یک شب نیز در حال انجام کار هستند و حجم ماشین آلات در این پروژه نشان از جدیت شهرداری در بهره برداری سریع‌تر این پروژه حکایت دارد.

وی همچنین در خصوص پروژه بزرگراه شهید سلیمانی، اظهار کرد: این پروژه در چهار سال گذشته به دلیل رانش کوه نیمه تعطیل بود که با روی کار آمدن شورای ششم و شهرداری فعلی این پروژه مسیر پیشرفت را طی کرده است و تلاش خواهیم کرد تا در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

بزرگراه شهید استوار، پروژه دیگری بود که شهردار شیراز به آن اشاره و تصریح کرد: این پروژه پس از کلنگ به مدت ۴ سال تعطیل بوده است که یکی از تأکیدات شورا و شهرداری در دوره جدید تکمیل این پروژه است که با یک اقدام جهادی و شبانه روزی این پروژه فاخر در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

اسدی با تاکید بر ایمنی بخشی به کمربندی شیراز با احداث تقاطع‌های غیر همسطح، افزود: احداث تقاطع نواب، کمربندی و احمد بن موسی (ع) یکی از تقاطعات برنامه ریزی شده بر روی کمربندی بود که در زمان علیرضا پاک فطرت شهردار سابق شیراز کلنگ زنی شد اما در دوره بعد شورا و شهرداری به مدت ۴ سال این پروژه متوقف ماند و این تقاطع با داشتن ۵.۲ کیلومتر طول پل‌ها بزرگترین تقاطع غیر همسطح شیراز است که فاز نخست آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که رویکرد و سیاست گذاری مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های شهری جهادی، انقلابی و با انجام فعالیت شبانه روزی است، تصریح کرد: فعالیت شورا و شهرداری نشان دهنده اهمیت خدمات رسانی به شهروندان نجیب این کلان شهر است. این در حالی است که در شرایط سخت اقتصادی و رکودی که شاهد آن هستیم اما هیچ پروژه حتی نیم تعطیل در کلان شهر شیراز وجود ندارد.

شهردار شیراز با اشاره به اقدام بی سابقه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در نوسازی هزار دستگاه تاکسی شهری اظهار کرد: نوسازی و اضافه شدن هزار دستگاه خودرو تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی یک اقدام بی سابقه است. به گونه‌ای که برای نوسازی هر تاکسی شهرداری مبلغ صد میلیون تومان کمک بلاعوض به رانندگان پرداخت کرده است که این عملکرد نشان از باور شورا و شهرداری در ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان است.

اسدی اضافه کرد: هم اکنون خط سه مترو شیراز در شرایط فعلی به طول ۱۰ کیلومتر و با هشت ایستگاه و کار شبانه روزی در ریل پیشرفت قرار گرفته است.

وی همچنین در این مراسم از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در خصوص تأمین واگن برای خطوط مترو برای کلان شهر شیراز اهتمام ویژه‌تر داشته باشند. چرا که شهروندان شیراز از ارائه خدمات مترو در خط ۲ به علت سر فاصله زمانی نیم ساعته ناراضی هستند و این خط تنها ۵ ساعت ارائه خدمات دارد.

شهردار شیراز با ابراز نارضایتی از وضعیت ترافیک شهر شیراز و لزوم تلاش همه دستگاه‌های متولی در کنار شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: تلاش شهرداری شیراز برای رفع این مشکل و پاسخگویی مطالبه به حق شهروندان اصلاح هندسی برخی از مسیرها، تأمین زیر ساخت‌های حمل و نقل و ترافیک است.

اسدی افزود: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی شهرهای توسعه یافته دنیا، ارتقا زیر ساخت‌های حمل و نقلی و ترافیکی است که در این خصوص برخی از روش‌های کنترل ترافیک از جمله اجرای طرح زود و فرد و ایجاد خطوط بی آر تی و افزایش فرهنگ ترافیکی به عنوان مجموعه اقدامات اجرایی شهرداری شیراز در دستور کار است.

وی تاکید کرد: امروزه نشانه یک شهر فرهنگ مدار در قدم اول عملکرد رانندگان حمل و نقل عمومی است که در شهر شیراز عملکرد رانندگان در زمینه فرهنگ این شهر قابل دفاع است.

مناسب سازی پیاده راه‌ها و معابر شهری، پارک‌ها برای افراد با نیازهای ویژه از دیگر موضوعاتی بود که شهردار شیراز به آنها اشاره کرد.

کد خبر 713732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.