باید بر رونق تولید و ایجاد اشتغال تمرکز ویژه داشته باشیم

استاندار کرمانشاه گفت: اگر خواهان ارتقاء جایگاه استان بلحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... هستیم، باید بر رونق تولید و ایجاد اشتغال تمرکز ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز پنجشنبه _ سی‌ام آذر_در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول یک سال گذشته بخش اعظمی از توانم را بر ظرفیت سازی و ایجاد مقدمات برای رونق تولید در استان گذاشته‌ام، اظهار کرد: یکی از مقدمات مهم این بخش، حوزه حمل و نقل است که در این حوزه وارث وضعیتی هستیم که باید تغییر کند و کارهای خوبی نیز در این راستا در استان آغاز شده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی، کار بهسازی فرودگاه کرمانشاه با جدیت در حال انجام است. همچنین با چند مجموعه جهت ایجاد ایرلاین در استان مذاکره کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز در کنار رفع نواقص راه آهن کرمانشاه، با جدیت پیگیر اتصال راه آهن به مرز هستیم که این امر می‌تواند گشایش خوبی در بحث تولید و صادرات باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی هم از سال گذشته تاکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان بهسازی شده و بسیاری از نقاط حادثه خیز اصلاح شده است.

صحرایی گفت: در حوزه انرژی هم که از الزامات توسعه تولید است، در کنار کارهای در حال انجام، پیگیر ایجاد چند نیروگاه جدید در استان هستیم که به توافقات اولیه خوبی هم رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه این دست کارها برای تسهیل در روند رونق تولید و افزایش صادرات استان باید ادامه پیدا کند، گفت: با برنامه ریزی انجام شده در ماه‌های پیش رو تمرکز بیشتری بر فراهم کردن مقدمات رونق تولید در استان خواهیم داشت. در کنار آن تلاش خواهیم کرد تا با انجام برخی فعالیت‌های اثرگذار بر کاهش تورم، شاهد کاهش نرخ تورم در استان باشیم که همه این موارد به رفاه و بهبود معیشت مردم منجر خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر خواهان ارتقا جایگاه استان به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … هستیم، باید بر رونق تولید و ایجاد اشتغال تمرکز ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در این مسیر کمک کننده باشیم، گفت: در مجموعه اداری استان نیز یکی از معیارهای مهم ارزیابی عملکرد مدیران، حمایت و تسهیلگری آنان از بخش تولید و اشتغال است و مطمئناً با مدیرانی که احیاناً به این حوزه بی تفاوت باشند و یا مانع ایجاد کنند، برخورد خواهد شد.

کد خبر 713710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.