اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را درست اجرا می کردیم، بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرا نشدن مناسب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: به این نسخه شفابخش برای اقتصاد کشور ظلم کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالرضا مصری، صبح امروز _پنج‌شنبه سی‌ام آذر_ در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با اشاره به گذشت بیش از ۱۰ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: عمل به این نسخه شفابخش می‌توانست هر مشکل اقتصادی را درمان کند، اما متأسفانه به درستی به آن عمل نکردیم.

وی افزود: در بندهای بیست‌وچهارگانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موارد راهگشایی برای بخش‌های مختلف اقتصاد کشور و از جمله حوزه صادرات آمده است که اگر به‌درستی به آنها عمل می‌کردیم، بسیاری از مشکلات کنونی را شاهد نبودیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات کنونی اقتصادی و بسیاری مشکلات دیگر کشور رونق تولید است، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال در کشور هم راهی جز توجه به تولید نداریم، زیرا ادارات و دستگاه‌های ما دیگر ظرفیتی برای به‌کارگیری نیروهای جویای کار ندارند.

وی با بیان اینکه باید در راه تولیدکنندگان و کارآفرینان تسهیلگری شود و البته طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که یکی از آنها ایجاد درگاه ملی مجوزها است و طی این مدت ۱.۲ میلیون مجوز صادر شده، بدون اینکه مردم اذیت شوند.

مصری با بیان اینکه رونق تولید به عدم وابستگی کشور کمک می‌کند و اگر تلاش و جدیت تولیدکنندگان و کارآفرینان نبود، مشخص نبود نیازهای امروز کشور را باید از کجا و با کدام ارز تأمین می‌کردیم.

وی بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان هم تاکید کرد و ادامه داد، در کشور هیچ شخصی به اندازه مقام معظم رهبری حامی تولیدکنندگان و کارآفرینان نیست، لذا همه ما مسئولان هم باید با تمام توان از کارآفرینان حمایت کرده و تسهیلگری کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به اهمیت کار کارآفرینان هم اشاره کرد و بیان داشت: هر کارآفرینی که ۱۰ شغل ایجاد کند، سالانه دو میلیارد تومان به نظام کمک کرده و باری از دوش کشور برداشته است، لذا باید قدردان آنان باشیم و موانع را از راه فعالیتشان برداریم.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه همدلی خوب در استان برای کمک به پیشرفت و توسعه استان ایجاد شده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم نتایج خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

مصری به گشایش ایجاد شده در احداث پالایشگاه آناهیتا اشاره کرد و در ادامه گفت: با پیگیری فراوان کارهای خوبی انجام و این امیدواری ایجاد شده که شاهد اجرای این پروژه بزرگ و تأثیرگذار در استان باشیم.

وی افزود: در دولت گذشته اعتقادی به اینکه فرآوری در داخل کشور انجام شود وجود نداشت و با همین دیدگاه پالایشگاه آناهیتا هم خوابید و در نتیجه چنین دیدگاهی امروز واردکننده بنزین هستیم. اما این دیدگاه در این دولت وجود ندارد و بر همین اساس هم تصمیمات خوبی برای احداث پالایشگاه آناهیتا گرفته شده است.

کد خبر 713706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.