تخریب ۵۰ بنای ناایمن و فاقد پروانه در قزوین

معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین از تخریب ۵۰ بنای ناایمن و فاقد پروانه در این شهر خبر داد.

سیدمحمد علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به تخریب ۵۰ بنای ناایمن و فاقد پروانه در شهر، اظهار کرد: با اخذ دستور قضائی از دادستانی قزوین ۲۹ بنای ناایمن و فاقد مجوز ساخت در ناحیه شهری دانش و ناصرآباد تخریب و رفع خطر شد.

وی اضافه کرد: پیرو مطالبات مردمی، بازدید میدانی و تشکیل کارگروه با حضور طاهرخانی دادیار دادگستری قزوین و دبیر کارگروه ساختمان‌های ناایمن در خصوص رفع خطر از بناهای حادثه‌ساز و فاقد پروانه در شهرک یا ناحیه منفصل شهری دانش و ناصرآباد اقدام کردیم.

معاون شهردار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه بناهای یادشده باعث ایجاد مشکلاتی از جمله معضلات اجتماعی برای شهروندان شده بود، در راستای مقررات قانونی متعاقب اخذ دستور از مقام محترم قضائی شهرداری مبادرت به تخریب ۲۹ مورد از این بناها کرد.

علمی تصریح کرد: از زمان ایجاد منطقه چهار در شهرداری قزوین یکی از اولویت‌ها موضوع ایمن‌سازی و رفع خطر از بناهای سطح شهر بوده که تاکنون شهرداری نسبت به تخریب ۵۰ مورد از این بناها اقدام قانونی انجام داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به نگاه ویژه بر ایمن‌سازی مسیر تردد نواحی منفصل شهری توأم با عدالت محوری اشاره کرد و گفت: با محوریت توزیع عادلانه خدمات ترافیکی مطلوب و نگاه ویژه به نواحی منفصل شهری، این سازمان طی ۹ ماهه سال جاری اقدامات ایمنی مسیر متعددی در نواحی منفصل شهری عظیمیه (اسماعیل‌آباد)؛دانش_ناصرآباد، چوبیندر و نجف‌آباد انجام داده است.‌

علمی افزود: برخی از اقدامات ترافیکی مانند نصب کاشن تانک و ملزومات ترافیکی برای اولین بار در نواحی منفصل شهری چوبیندر، اسماعیل‌آباد و نجف‌آباد اجرا و کلیه ورودی‌های نواحی منفصل شهری مجهز به تابلوهای راهنمای مسیر مجهز شد.

کد خبر 713699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.