ایران در حفظ تمامیت سرزمینی خود ذره‌ای تردید نخواهد داشت

سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت و رد ادعای مطرح شده در بیانیه نشست مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت سرزمینی خود ذره‌ای تردید نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی صبح امروز _پنج‌شنبه سی‌ام آذر_ در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، مطالب مندرج در این بیانیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس و مردود دانست و آن را محکوم کرد.

کنعانی تاکید کرد: جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در آب‌های نیلگون خلیج فارس، تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی ناپذیر سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی خود بر جزایر سه گانه را قابل مذاکره و گفتگو ندانسته و هر ادعایی از هر طرف در این خصوص را مردود تلقی می‌کند و به هیچ وجه از حقوق حاکمیتی و سرزمینی خود عدول نخواهد کرد.

وی با تاکید بر سیاست تقویت روابط با همسایگان و لزوم احترام به اصل حسن همجواری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از کلیه همسایگان شمالی و جنوبی خود می‌خواهد با مد نظر قراردادن ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه موجود در سطوح دو جانبه و منطقه‌ای، در راستای تقویت مناسبات گام برداشته و از طرح و تکرار برخی ادعاهای مردود اجتناب کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت سرزمینی خود ذره‌ای تردید نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 713697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.