گوترش خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر بهبود وضعیت غزه، خواستار افزایش تلاش‌ها در کمک‌رسانی به این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از تارنمای شبکه الجزیره، آنتونیو گوترش اظهار کرد: شرایط باید بهبود پیدا کند تا اقدامات بشردوستانه در سطح گسترده و در شرایط بحران گرسنگی و آوارگی فزاینده در غزه انجام شود.

بر اساس این گزارش، در حالی که رژیم صهیونیستی به بمباران غزه ادامه می‌دهد، حملات اخیر در اطراف بیمارستانی در رفح و اردوگاه آوارگان جبالیا در غزه انجام شده است.

سازمان ملل همچنین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل برای حدود ۲۰ درصد از مساحت شهر خان‌یونس دستور تخلیه فوری داده است. ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات زمینی و هوایی و دریایی در این شهر در جنوب نوار غزه است.

شبکه الجزیره در ادامه گزارش داد که تنها طی سه روز گذشته، هفت بار در رأی‌گیری درباره قطعنامه شورای امنیت برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه با تعویق یا تأخیر صورت گرفته است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رأی‌گیری در خصوص قطعنامه جدید درباره غزه به دلیل تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌های فشرده دیپلماتیک بار دیگر به تعویق افتاد و قرار است امروز، پنجشنبه به وقت محلی (نیویورک) برگزار شود.

به گزارش ایمنا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز روز گذشته از شورای امنیت و سازمان ملل خواست که جنگ غزه متوقف شود تا بتوان به خدمات‌رسانی به فلسطینیان در این منطقه ادامه داد.

یونیسف اعلام کرد که در سایه بمباران مداوم رژیم صهیونیستی، سازمان‌ها و مؤسسات قادر به خدمات‌رسانی در نوار غزه نیستند.

یونیسف تاکید کرد که در سایه اوضاع معیشتی سخت در نوار غزه، ارسال آب به این منطقه، به نیازی ضروری تبدیل شده است.

این صندوق همچنین اعلام کرد که کودکان غزه به ۹۰ درصد آب مورد نیاز طبیعی خود دسترسی ندارند.

کد خبر 713642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.