موفقیت قانون ممنوعیت خرید ملک دوم در شهر هلندی/ حذف خرید خانه به‌عنوان سرمایه

ممنوعیت خرید مسکن دوم در اوترخت هلند، فرصت بیشتری برای خانه‌دار شدن به‌ویژه برای جوانان و خانه‌های بیشتری برای خرید فراهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اوترخت هلند حدود دو سال پیش یک قانون محلی به تصویب رساند که افراد و شرکت‌ها را از خرید ملک مسکونی دوم منع می‌کرد، مگر این‌که تضمین کنند این ملک خالی نخواهد ماند و توسط خود آن‌ها یا یکی از اعضای خانواده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این اقدام با هدف اطمینان از کاهش تعداد خانه‌های خالی یا اجاره‌ای در شهر انجام گرفت تا جوانانی که به دنبال خرید خانه هستند، فرصت‌های بیشتر و بهتری برای تحقق رؤیای خود داشته باشند.

شهردار اوترخت به‌تازگی اعلام کرد که این محدودیت تأثیر مثبتی بر وضعیت بازار مسکن در شهر داشته است و خریدارانی که برای اولین بار به خرید خانه اقدام کردند از مزایای آن بهره برده‌اند. افزایش مالیات نقل و انتقالات از ۲۰۲۱ نیز در بهبود موقعیت این خریداران نقش داشته است.

موفقیت قانون ممنوعیت خرید ملک دوم در شهر هلندی/ حذف خرید خانه به‌عنوان سرمایه

قانون خرید مسکن دوم در اوترخت هلند

ممنوعیت خرید خانه‌های دوم در اوترخت در مورد املاکی با ارزش تا ۵۸۷ هزار یورو اعمال می‌شود که عده زیادی از شهروندان، به‌ویژه خانواده‌های جوان به دنبال آن هستند.

موفقیت این ممنوعیت بسیار واضح بود و خریداران املاک مسکونی فروخته‌شده در شهر طی دو سال گذشته، در ۷۸ درصد مواقع افراد مورد هدف بوده‌اند. حال آن‌که بر اساس داده‌های اداره ثبت زمین هلند، سرمایه‌گذاران تنها موفق به خرید ۱۱ درصد از خانه‌های موجود در بازار شده‌اند.

مقایسه این اعداد با وضعیت دوره ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نشان‌دهنده بزرگی تغییرات مثبت سریعی است که این اتفاق به وجود آورده و سهم املاک خریداری شده برای اجاره را از ۱۳ درصد به تنها دو درصد در سال جاری کاهش داده است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران به‌طور ویژه در مورد خانه‌هایی در محدوده قیمتی پایین‌تر به نفع تازه‌واردان به بازار املاک و مستغلات از بازار خارج شدند و خریدارانی که برای نخستین‌بار به خرید ملک اقدام کردند، ۴۶ درصد از خانه‌های فروخته‌شده را در شش ماه آخر ۲۰۲۱ خریداری کردند که این رقم در شش ماه آخر ۲۰۲۳ به ۵۳ درصد افزایش یافت.

دولت اوترخت همچنین در حال بررسی به‌روزرسانی مقررات برای تعیین حد ارزش املاک به ۷۱۶ هزار یورو است که اساساً ۸۰ درصد خانه‌های محلی را از خرید صرفاً به‌عنوان سرمایه محافظت می‌کند.

موفقیت قانون ممنوعیت خرید ملک دوم در شهر هلندی/ حذف خرید خانه به‌عنوان سرمایه

کد خبر 713637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.