کرواسی قطار را برای بازنشستگان رایگان کرد

کرواسی به بازنشستگان اجازه می‌دهد در سال ۲۰۲۴ به صورت رایگان سوار قطار شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازنشستگان و افراد بالای ۶۵ سال کرواسی در طول سال ۲۰۲۴ می‌توانند به صورت رایگان در سراسر مسیرهای راه آهن ملی این کشور (HŽPP) سفر کنند. افراد واجد شرایط قادر خواهند بود با ارائه مدارک لازم، کارت هوشمند حمل‌ونقل و حق استفاده رایگان از خدمات را دریافت کنند. واجد شرایط بودن برای دریافت پروفایل مخصوص، مستلزم ارائه رسید بازنشستگی و یک مدرک شناسایی است.

کرواسی قطار را برای بازنشستگان رایگان کرد

مجوزهای لازم را می‌توان در تمام دفاتر راه‌آهن کرواسی با قیمت ۲.۶۵ یورو خریداری کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ معتبر خواهد بود. پیش از این نیز لیسبون حمل‌ونقل رایگان را برای همه شهروندان زیر ۱۸ سال، دانش آموزان تا ۲۳ سال و افراد مسن بالای ۶۵ سال ارائه کرده بود. در بعضی ایالت‌های آلمان نیز برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی توسط افراد سالمند، مسئولان طرح تعویض گواهی‌نامه با بلیت‌های رایگان را به راه انداخته‌اند تا کهن‌سالان بیشتری را به تردد ایمن سوق دهند.

کرواسی قطار را برای بازنشستگان رایگان کرد

فیلادلفیای آمریکا نیز برای کاهش ترافیک، حمل‌ونقل رایگان را برای کارمندان شهر تدارک دیده است. سیاتل نیز برای حمایت از اقشار کم‌درآمد ساکن در خانه‌های اجتماعی، طرح تردد رایگان تا سال ۲۰۲۶ را تصویب کرد. قطار ملی اسپانیا هم در حمایت از جوانان، بلیت‌ها را نیم‌بها کرده است تا آن‌ها بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

کد خبر 713627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.