تحرکات آمریکا در دریای سرخ و مدیترانه را به‌صورت ماهواره‌ای رصد می‌کنیم

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: حرکات شناورهای آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس ها دائماً به صورت تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ دوم مجید فخری درباره چگونگی رصد تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای، اظهار کرد: حرکات شناورهای آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس‌ها به‌طور دائم به صورت تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌شوند.

وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای، پردازش و به صورت دوره‌ای تفسیر می‌شود و تغییراتی که در این پایگاه‌ها صورت می‌گیرد تحلیل و جمع‌بندی می‌شود و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

ناو هواپیمابر آمریکایی CVN۶۹ (آیزنهاور) به همراه رزم‌ناو CG۵۸ و ناو پشتیبانی TA۰۰۶ پنجم آذر وارد خلیج‌فارس و بیست‌وسوم آذر با کنترل کامل نیروی دریایی سپاه از خلیج‌فارس و تنگه هرمز خارج شدند.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که نشریه پولیتیکو به‌تازگی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پنتاگون در واکنش به حملات نیروهای یمنی علیه کشتی‌های اسرائیلی دستور اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای «دوایت آیزنهاور» را به دریای سرخ صادر کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 713622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.