آشفتگی از گذر حاج آقا نور الله نجفی رخت بست

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت آشفته‌ای در محور حاج آقا نورالله نجفی وجود داشت که در دوره ششم مدیریت شهری آن را سامان دادیم و این گذر شکل و شمایل خوبی پیدا کرد؛ البته این محور فقط برای دسترسی محلی روی عبور خودروها باز است.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شکایات فراوانی از سوی شهروندان ساکن در محدوده پروژه گذر حاج آقا نورالله نجفی به دلیل رها شدن و تکمیل نکردن آن چندین سال وجود داشت، که علاوه بر آن به دلیل نزدیکی به میدان امام (ره) منظره نازیبایی را شهروندان می‌دیدند که به هیچ عنوان زیبنده نصف‌جهان نبود.

وی افزود: گذر حاج آقا نورالله نجفی از نقاطی است که چندین سال بود شهروندان به دلیل تأخیر در اجرای آن، دچار مشکلاتی همچون گردوغبار و آسیب‌های اجتماعی شده بودند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در نهایت با پیگیری‌های انجام شده از سوی این کمیسیون، موضوع طراحی و مرمت دیواره‌ها و اجرای مبلمان شهری و کف‌سازی محور حاج آقانورالله نجفی انجام شد.

میرباقری اضافه کرد: طراحی گذر حاج آقا نورالله سال گذشته در سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان به شکل خوب و قابل قبولی از نظر قرارگیری در بافت تاریخی به‌دلیل همسایگی با میدان امام خمینی (ره) انجام و تعمیرات و مرمت دیواره‌ها و کف این محور انجام شد.

وی افزود: وضعیت آشفته‌ای در محور حاج آقا نورالله نجفی وجود داشت که در این دوره آن را سامان دادیم و این گذر شکل و شمایل خوبی پیدا کرده که البته این محور فقط برای دسترسی محلی روی عبور خودروها باز است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر نتوانیم آسایش ساکنان بافت تاریخی را فراهم کنیم، تعداد کمی که در این بافت ساکن هستند نیز نقل مکان خواهند کرد، ادامه داد: لازم است سعی کنیم حیات و شرایط خوب زندگی را به شهروندان در این نقاط تاریخی بازگردانیم.

میرباقری افزود: هر چقدر بافت‌های تاریخی را از نظر ظاهری مرمت کنیم، اما نتوانیم شهروندان را همچون خون در رگ‌های این بافت جاری کنیم، این پهنه‌ها آباد نخواهد شد.

کد خبر 713572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.