تلخ‌ترین قصه‌ها درباره مظلومیت کودکان غزه روایت می‌شود

مشاور رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی گفت: دنیای ما این روزها به خاطر جنگ و به خاطر تلخکامی‌هایی که به کودکان می‌دهد غمگین است، یکی از اهداف جشنواره امسال برداشتن بار کوچکی از غم کودکان است چون شادی حق بچه هاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، الهام دارابی، در راستای برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در یزد درباره شعار «با قصه لبخند بسازیم» در این جشنواره اظهار کرد: خداوند شاد و مهربان است و دنیا را پر از اتفاقاتی که می‌توان آن را یافت و با آن شاد بود آفریده است و شادی نه فقط هدف تربیتی و آموزشی دارد بلکه روی روح و روان آدم‌ها اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: دنیای ما این روزها به خاطر جنگ و به خاطر تلخکامی‌هایی که به کودکان می‌دهد غمگین است و یکی از اهداف جشنواره امسال برداشتن بار کوچکی از غم کودکان است چون شادی حق بچه‌ها است.

مشاور رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی اضافه کرد: ما شادی را در قصه‌ها پیدا کردیم و این لبخند نه فقط از اجرای یک کار طنز بلکه از معرفت و شناختی که قصه به دیگران می‌دهد به دست می‌آید.

دارابی افزود: ممکن است شما قصه‌ای بشنوید که طنز نیست ولی چون درونش معرفت و ذات و شناخت به ما می‌دهد یک شادی درونی به همراه دارد و در می‌یابیم که آن اتفاق به چه منظور افتاده و پرده‌ای از دنیا به روی ما باز می‌کند.

وی ابراز کرد: دنیای امروز و زمین حالش بد است و اگر بخواهیم حالش خوب بشود و اگر دنبال متخصص هستیم در واقع باید دنبال مهربانی باشیم.

مشاور رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی، افزود: دنیای ما نیاز به مهربانی دارد و مهربانی فقط در قصه‌ها می‌تواند انتقال پیدا کند و باید تا می‌توانیم قصه بگوییم و قصه بشنویم.

قصه تلخ کودکان غزه در چند کلمه

دارابی، با اشاره به قصه تلخ این روزهای کودکان غزه گفت: قصه‌ای تلخ و کوتاه دارم «در تمام دنیا وقتی هواپیمایی در آسمان پرواز می‌کند بچه‌ها به آن اشاره می‌کند ولی در غزه هواپیماها به بچه‌ها اشاره می‌کنند.»

وی با لحنی غمگین ادامه داد: دلم می‌سوزد که بچه‌های غزه به دور از لالایی و به دور از آغوش پرمهر مادرانشان می‌خوابند.

رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی توصیه کرد: بیاییم قصه این بچه‌ها را به هم بگوییم بلکه خدای مهربان کمک کند و روزی آزادی آنها را جشن بگیریم و امیدوارم هیچ بچه‌ای دچار قصه جنگ نشود.

به گزارش ایمنا، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی برای دومین سال متوالی در یزد پایتخت قصه ایران با حضور قصه‌گویان کشوری، پیشکسوتان و هنرمندان مطرح عرصه کودک و نوجوانان برگزار شد و فردا مراسم اختتامیه با حضور حامد علامتی، معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کد خبر 713567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.