سومین فضای سبز از مجموعه ادارات یزد سهم مردم می‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس تفاهم نامه مابین شهرداری و انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، فضای سبز اختصاصی محوطه جلوی استخر عدالت در بلوار دانشجوی یزد به عنوان فضای سبز عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه فضای سبز استخر عدالت سومین فضای سبز ادارات حاشیه بلوار دانشجوست که به عنوان فضای سبز در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این فضای سبز حدود سه هزار متر مربع وسعت دارد و شهرداری منطقه دو، برای آماده سازی این فضای سبز ۲۵ میلیارد ریال در نظر گرفته است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم، فضای سبز جلوی استخر عدالت از قسمت اداری و ورزشی آن توسط شهرداری جدا سازی شده و با حفظ مالکیت اولیه به عنوان بوستان که تا پیش از این با دیوار و نرده محصور شده بود و امکان استفاده از آن برای عموم مردم فراهم نبود، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه پیش از این نیز فضای سبز کتابخانه امام علی (ع) و پارک شادی در بلوار دانشجو به عنوان فضای سبز عمومی در اختیار مردم قرار گرفته بود افزود: شهرداری هم اکنون در صدد است با رایزنی بیشتر با سایر دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم نامه با ۷ اداره باقیمانده مستقر در حاشیه بلوار دانشجو تا میدان امام حسین (ع)، فضای سبز در اختیار آنان را از حالت اختصاصی خارج کند.

نیکونژاد گفت: پس از مناسب سازی، پیاده رو سازی، تأمین سیستم آبیاری و روشنایی و با حفظ و صیانت از درختان و نصب مبلمان مناسب در این بوستان‌ها، آنها را جهت استفاده عموم در اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: طرح عمومی شدن فضای سبز ادارات حاشیه بلوار دانشجو، اوایل پارسال به پیشنهاد شهردار و با تاکید استاندار و با تصویب شورای اسلامی شهر یزد شکل گرفت و شهرداری با اختصاص فضای سبز پارک شادی به عنوان فضای سبز عمومی اولین دستگاهی بود که آغازگر این طرح شد.

کد خبر 713565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.