میزان آلودگی هوای رشت بررسی شود

استاندار گیلان گفت: باید میزان آلودگی هوا در ترافیک شهر رشت برای تعیین سطح، بررسی و دسته بندی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در جلسه کارگروه هوای پاک استان اظهار کرد: بخشی از آلودگی هوای گیلان ناشی از دود خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده، کارگاه‌های صنعتی، موتورخانه‌ها، تجهیزات و امکانات احتراقی است لذا این موارد باید بررسی و نواقص آن برطرف شود.

وی با بیان اینکه هوای استان در برخی مناطق ازجمله ترافیک شهر رشت به صورت نامحسوس با مشکلاتی مواجه است، افزود: باید میزان آلودگی هوا در ترافیک شهر رشت برای تعیین سطح، بررسی و دسته بندی شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به علت ورود ریزگردها از برخی کشورهای همسایه، دود ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و تالاب یا سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان، در برخی روزهای سال هوای گیلان آلوده بود اما با نظارت‌های مستمر اکنون این آلایندگی‌ها کاهش یافته است.

عباسی تصریح کرد: جهاد کشاورزی گونه‌های مختلف گیاهی و میزان جذب دی اکسید کربن و آلودگی‌های موجود در هوا را شناسایی کند تا نسبت به غرس این گیاهان در سطح استان اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی در خصوص تعیین میزان سموم و آفات نباتی موجود در محصولات کشاورزی، آب‌های سطحی و سموم آزاد شده در هوا را بررسی و دانشگاه علوم پزشکی گزارشی در این زمینه ارائه کند.

استاندار گیلان افزود: باید با استفاده از روش‌های عملی، علمی و دانش پایه و با استفاده از نظرات اساتید دانشگاهیان آلاینده‌ها بررسی و آنالیز شود.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضا گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی خود را ارائه کردند.

استاندار گیلان از فرمانداران و شهردارانی که از تراکم جمعیتی بیشتری برخوردار هستند خواست میزان آلودگی هوا در ماه‌های سال آنالیز و با آمار و ارقام مشخص و اعلام کنند.

کد خبر 713549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.