۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در محور قزوین-آبیک رخ می‌دهد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بر مبنای بررسی‌های صورت‌گرفته ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین در محور قزوین-آبیک رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی رجحانی عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در مراسم هفته حمل‌ونقل که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شعبه باراجین برگزار شد، اظهار کرد: بر مبنای بررسی‌های صورت‌گرفته و گزارش‌های کارشناسی‌شده ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین در محور قزوین-آبیک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: از این رو، یک طرح پژوهشی برای شناسایی علل وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای در این مسیر تعریف، تدوین و مورد اجرا قرار گرفت تا در مرحله آتی طرح ایمن‌سازی دقیقی تعریف کرده و اقدامات ایمنی‌ساز در این محور حادثه‌خیز را مشخص سازیم.

معاون استاندار قزوین با یادآوری اینکه آزادراه آبیک به قزوین یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد استان قزوین به حساب می‌آید، گفت: طرح آزمایشی ایمن‌سازی جاده آبیک به قزوین به صورت پایلوت و نمونه در استان اجرا می‌شود تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن در سایر محورهای پرحادثه استان و کشور هم اجرایی شود.

رجحانی با اشاره به تعریف و تدوین ۱۵۰ زیر پروژه در راستای اجرای طرح جامع ایمن‌سازی آزادراه قزوین-آبیک افزود: در قالب این زیرپروژه‌ها نقاط حادثه‌خیز ترافیکی این مسیر برطرف می‌شود تا این محور به یک محور نمونه از نظر ایمنی در برابر تصادفات رانندگی تبدیل شود.

وی از ارائه طرح ایمن‌سازی محور آبیک-قزوین به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد و گفت: مرحله نخست اجرای این طرح مسدود کردن محورهایی است که به صورت غیرقانونی به این آزادراه دسترسی پیدا کرده‌اند که این موضوع در طول چندسال به مرور اجرایی خواهد شد.

کد خبر 713532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.