ضعف در اجرای سند خدمات‌رسانی به رزمندگان

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر دارد و در این زمینه گام‌های بلند و موثری برداشته است؛ سند خدمات‌رسانی به رزمندگان تصویب شده، اما در حوزه اجرا بخشی از آن روی زمین مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، احمد عسگرنجاد پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اجلاسیه مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران استان مرکزی اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران از وظایف اصلی مدیران دولت سیزدهم است که نباید کوتاهی شود.

وی افزود: توجه به جامعه ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس ضروری است، جانفشانی این عزیزان هرگز فراموش نمی‌شود.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و ۳۷ قانون، بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها برخی قوانین در حوزه ایثار و شهادت، سال‌ها از عمرشان گذشته است.

عسگرنجاد ادامه داد: برخی از قوانین از نظر زمانی از انتفاع خارج شده، برخی هم از قوانین و جامعه هدف قوانین از بهره‌مندی ماده قانونی خارج شده و بخشی به لحاظ آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مختلف، محدودیت‌هایی ایجاد کرده که موجب شده جامعه هدف با مشکلاتی روبرو شود.

وی اظهار کرد: سند خدمات‌رسانی به رزمندگان تصویب شده، اما در حوزه اجرا بخشی از آن روی زمین مانده است.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در این مقطع که در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، علاوه بر اینکه بخش مربوط به قوانین جامعه ایثارگری را تنفیذ کرده، تکلیفی هم برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهادهای خدمات‌رسان ایثارگری نهاده تا در سال آینده بتوان با پیشنهاد لایحه اصلاحی، خدمات مطلوب‌تری را به جامعه ایثارگری ارائه کرد.

عسگرنجاد ادامه داد: برخی از رزمندگان دغدغه مسکن و اشتغال فرزندان خود را دارند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار رزمنده با افراد تبعی این افراد شامل بیش از ۳۰۰ هزار نفر در استان مرکزی می‌شود، گفت: در استان مرکزی مشکل تبدیل وضعیت وجود دارد، چراکه در اراک به عنوان قطب صنعتی کشور، بخشی از صنایع آن خصوصی‌سازی شده است و مدیران در قانون ۲۱ تمکین نمی‌کنند.

دولت سیزدهم نگاه ویژه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارد

رضا ربیعی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند بنیاد شهید افضل نهادها است، چراکه شهید افضل است، افزود: این مهم به خوبی جایگاه این نهاد نشان می‌دهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دو وظیفه ذاتی برعهده دارد که وظیفه اول این نهاد، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه دومین وظیفه این نهاد تکریم و ارائه خدمات با افراد تحت پوشش است، تصریح کرد: این نهاد در استان مرکزی، خادم و خدمتگزار ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر خانواده معظم شهدا، جانباز و آزاده است.

ربیعی افزود: تقدیم هفت‌هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۵ هزار جانباز و یک‌هزار آزاده سرافراز، سند هویت و انقلابی استان مرکزی، است.

کد خبر 713503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.