ترافیک قزوین ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کاهش ۲۵ درصدی ترافیک این شهر در پی اقدامات مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل درون شهری شهرداری قزوین اظهار کرد: حمل‌ونقل پویا و روان از بسترهای مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرها است و از همین‌رو حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر به لحاظ اهمیت و ضرورت موضوع جزو دغدغه‌های اصلی مدیریت شهرداری قروین است.

وی افزود: بهره‌برداری از کلان پروژه بزرگ کمربندی پیامبر اعظم (ص) آیت‌الله باریک‌بین (ره) بخش کوچکی از خدمات مدیریت شهری در سال جاری است که منجر به تسریع و تسهیل در جابه‌جایی در برخی نقاط پرترافیک شهر قروین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: کاهش ۲۵ درصدی ترافیک، روان‌سازی در سایر تقاطع‌های پر تردد شهر، کاهش استهلاک خودرو و روانی سفر تاکسی و اتوبوس، بهسازی و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، اصلاح خطوط ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر از جمله اقدامات مدیریت شهری در راستای رضایت شهروندان، رانندگان و بهره‌برداران بوده است.

فرمانی حمایت از تعاونی تاکسیرانان، افزایش کرایه تاکسی جهت کاهش رفع مشکلات رانندگان به منظور افزایش بهره‌وری و کارآیی رانندگان تاکسی، افزایش پهنای باند خدمت‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل را تنها بخشی از اقدامات مدیریت شهری در راستای حمایت از قشر زحمتکش راننده برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و خدمات‌رسانی بهتر به رانندگان و شهروندان در حوزه حمل‌ونقل می‌توان با نیازسنجی از اقشار مختلف جامعه در قالب بودجه ۱۴۰۳ به نیازها و درخواست‌های شهروندان در پاسخ درست و قابل اجرا داد.

کمک بلاعوض ۴۰۰ میلیون تومانی به شرکت تعاونی تاکسیرانان

در ادامه این مراسم هم ولی چگینی رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین از اعطای کمک بلاعوض ۴۰۰ میلیون تومانی به شرکت تعاونی تاکسیرانان قزوین خبر داد و اظهار داشت: این کمک جهت سرعت بخشیدن به تکمیل ساختمان مجتمع در حال احداث تعمیرگاهی و رفاهی تاکسیران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت خدمات حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری و تأثیر آن بر زندگی روزمره شهروندان و توسعه شهری افزود: ارائه بخش قابل توجهی از این خدمات بر عهده تاکسی‌ها است و به همین خاطر رانندگان تاکسی که صبورانه در جابجایی مسافران درون شهری مشارکت فعال دارند، جزو اقشار پرتلاش و زحمتکش جامعه هستند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین به کسب رتبه شهرداری برتر در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک توسط شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: پس از این موفقیت ارزشمند مسئولیت مدیریت شهری قزوین سنگین‌تر شده و امیدواریم مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر قزوین بتواند در رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های رانندگان و بهره‌برداران رتبه نخست در کشور را کسب کند تا رضایت‌مندی حداکثری شهروندان قزوینی حاصل شود.

پیگیری جدی مطالبات رانندگان

مهدی مهدی‌خانی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در بخشی از این مراسم اظهار کرد: مطالبات رانندگان و حوزه حمل‌ونقل درون شهری با جدیت در شورای اسلامی شهر قزوین پیگیری می‌شود، در هر حال یکی از ارکان شهرهای پیشرفته، حمل و نقل پیشرفته است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری قزوین در چارچوب قانون حمایت همه‌جانبه برخورداری شهروندان به خدمات رفاهی، حمل‌ونقلی و ترافیکی و سایر موضوعات را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 713499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.