کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون تومانی با نصب نرم‌افزار جعلی همراه بانک

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه نصب نرم افزار جعلی روی گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان منجر به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی شده بود، از بازگرداندن مبلغ مذکور به مال باخته توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳۰۰ میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی خود متوجه نصب نرم‌افراز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه شاکی شدند، افزود: در ادامه فرد شاکی به کارشناسان پلیس فتا گفت که برای نصب نرم‌افزار همراه بانک در موتور جست‌وجوی گوگل اقدام به جست‌وجو، سپس نرم‌افزار مربوطه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده، اما بعد از مدتی متوجه شده که کل موجودی حساب بانکی وی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: پس از اخذ اظهارات شاکی و اخذ دستورات لازم از مرجع قضائی و با بررسی‌های فنی خاص پلیسی حساب ثانوی که مبلغ مذکور به آن انتقال پیدا کرده بود بلافاصله مسدود و وجه سرقت شده به‌حساب شاکی عودت داده شد.

مرتضوی تصریح کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و در نظر داشته باشند که اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام‌ها، رمز یک‌بار مصرف بانکی فرد را سرقت می‌کند و به‌این ترتیب امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 713491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    ...