مردم انتظار دارند از برکات مسجد برخوردار شوند

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت رابطه بین مسجد و مردم گفت: همان‌طور که انتظار داریم مردم به مسجد بیایند، مردم انتظار دارند و حق هم دارند که از برکات مسجد برخوردار باشند، برای مثال مسجدی‌ها به سراغ آن کسی که هیچگاه مسجد نمی‌آید بروند و از اوضاع او آگاه شوند و حال او را جویا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تفکیک کمیته فرهنگی و دینی از هم در شورای فرهنگ عمومی اشتباه است، چرا که فرهنگ ما از دین برخاسته است و در نتیجه تفکیک کمیته فرهنگی از کمیته دینی به حاشیه بردن دین است.

وی در ادامه صحبت‌هایش به اهمیت نماز جمعه پرداخت و افزود: امکانات استانی ما در خدمت نماز جمعه نیست؛ در حالی که در طول هفته چند همایش، نشست و اجتماع داریم که از جمعیت نماز جمعه برخوردار نیستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با انتقاد از رویکرد صداوسیمای مرکز قزوین در حوزه پخش اخبار نمازجمعه تصریح کرد: چرا نماز جمعه در خبرها بازتاب خوبی داده نمی‌شود؟ گاهی خبرهای کم‌اهمیت بسیار تفصیلی و طولانی در اخبار گفته می‌شود، بعداً نماز جمعه‌های بیست‌گانه استان پخش می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه حضور مسئولان در نماز جمعه باید پررنگ‌تر باشد، اضافه کرد: باید برای جدی گرفتن نماز جمعه به میدان بیاییم و بدانیم هر مسجدی چشمه جوشان نماز جمعه است که این مساجد به هم می‌پیوندند و با مسجد بزرگ محله یکی می‌شوند و یک نهری از جمعیت حرکت می‌کنند و در نهایت هم این نهرها از مساجد بزرگ به اقیانوس نماز جمعه می‌ریزند، مسجدی که نماز جمعه در آن برگزار می‌شود، ام‌المساجد است و باید نماز جمعه را این طور ببینیم.

وی با اشاره به اهمیت رابطه بین مسجد و مردم گفت: همان‌طور که انتظار داریم مردم به مسجد بیایند، مردم انتظار دارند و حق هم دارند که از برکات مسجد برخوردار باشند، برای مثال مسجدی‌ها به سراغ آن کسی که هیچگاه مسجد نمی‌آید بروند و از اوضاع او آگاه شوند و حال او را جویا شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با ذکر اینکه هم مردم باید مسجد را ببینند و هم مسجد و مسجدی‌ها مردم را ببینند، افزود: اگر یک‌شخص غیرمسجدی بیمار است باید مسجدی‌ها به عیادتش بروند، اگر فرزندش مشکل تحصیلی دارد، اگر بیماری دارد که نیاز است برای مداوای او فکری شود؛ مردم باید ببینند که مسجد و مسجدی‌ها دلشان حتی برای غیرمسجدی‌ها می‌سوزد.

کد خبر 713480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.