هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور در البرز برگزار می‌شود

دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی در سوم تا پنجم دی ماه به میزبانی البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی فردیس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، شهرام دادگر، ظهر امروز _ چهارشنبه ۲۹ آذر ماه _ در نشست خبری که در خصوص این کنگره در مرکز بین‌ المللی آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران برای چهارمین بار میزبان کنگره بین‌المللی شیلات و آبزیان است، اظهار کرد: افتخار میزبانی هفتمین دوره کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان نصیب استان البرز شده است که با حضور ۱۸ کشور از جمله ایران در مرکز آموزش عالی امام خمینی در سوم و چهارم دی ماه در مرکز آموزش عالی امام خمینی واقع در شهرستان فردیس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت هفتمین کنگره بین‌المللی شیلات و آبزیان کشور، بیان کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، کشور ما پیشرفت‌های خوبی در حوزه شیلات و آبزیان داشته که باید به دنیا معرفی شود. علاوه بر این آگاهی و شناخت آخرین دستاوردها و فناوری‌ها در حوزه صنعت شیلات از جمله مهمترین اهداف در برگزاری این کنگره است.

دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور گفت: در این دوره بیشترین مقالات را از ۱۷ کشور مختلف دنیا دریافت کرده‌ایم و ۶ سخنران کلیدی از کشورهای مختلف خواهیم داشت.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۱۸۵ مقاله در این کنگره راه پیدا کرده است. از مجموع مقالات واصله پس از سنجش در کمیته داوری کنگره، ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۵ مقابله به صورت پوستر در جشنواره ارائه می‌شود.

دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات آبزیان کشور با اشاره به اینکه ۲۱ موضوع شیلاتی و سرفصل مختلف برای مقالات هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان اعلام شد، گفت: سرفصل‌ها در تمام موضوعات شیلاتی از جمله تکثیر و پرورش، بهداشت و بیماری‌ها، ژنتیک، بیوتکنولوژی، ماهیان زینتی و غیره بوده است. از مجموع مقالات واصله ۶ سرفصل برای ارائه در کنگره انتخاب شدند. بیشترین مقالات در حوزه آبزی پروری است و بیش از ۴۰ مقاله در این خصوص ارائه می‌شود.

دادگر اضافه کرد: یکی از اقدامات نو در هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان، برگزاری رویداد است که در آن ایده‌های تأثیرگذار در توسعه صنعت شیلات که از سوی شرکت‌های دانش بنیان و یا سایر مراکز به دبیرخانه ارسال و توسط کمیته داوری بررسی شده، در رویداد معرفی می‌شوند. ایده‌های برتر مورد حمایت قرار می‌گیرند و به مقالات برتر هم جوایزی اهدا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه برتر ایران در برخی حوزه‌های آبزی‌پروری بین کشورهای منطقه، گفت: ایران در تولید ماهی‌های سردابی در منطقه جایگاه اول را دارد. همچنین پرورش آبزیان چندسالی‌است که در آب‌های سرزمینی کشور انجام می‌شود. در این روش ماهیان در آب‌های دریایی در قفس‌های شناور پرورش می‌یابند و نیازی به آب در خشکی نیست.

کد خبر 713467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.