جزئیات برگزاری مراسم تشییع توران مهرزاد اعلام شد + بیوگرافی و علت فوت

پیکر توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون روز شنبه دوم دی ماه ساعت ۱۰ به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و دوبلور و گوینده باسابقه رادیو روز گذشته سه شنبه ۲۸ آذر ماه، بر اثر کهولت سن در گذشت.

تشییع پیکر این هنرمند، ساعت ۱۰:۰۰ روز شنبه دوم دی ماه، از محل ارگ تاریخی رادیو واقع در میدان ۱۵ خرداد به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری مراسم تشییع توران مهرزاد اعلام شد + بیوگرافی و علت فوت

توران مهرزاد متولد ۱۳۰۹ بود و از سال ۱۳۲۳ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر شروع کرد و سپس کارش را با ایفای نقش در نمایش‌های رادیویی ادامه داد؛ وی خواهر ایران بزرگمهری‌راد دوبلور مطرح کشور است که سال ۱۳۹۵ از دنیا رفته بود.

وی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیز بازی کرده و نقش‌های ماندگاری را در دوبله و رادیو و تئاتر به یادگار گذاشته است.

«پری»، «هامون»، «خط قرمز»، «عینک دودی»، «برج مینو»، «قرمز»، «دلشدگان» و «لیلا» از جمله فیلم‌های سینمایی توران مهرزاد هستند.

از مهم‌ترین سریال‌های تلویزیونی توران مهرزاد می‌توان به سریال «امام علی (ع)» و «این خانه دور است» اشاره کرد.

مراسم تشییع و تدفین این هنرمند فقید متعاقباً از طریق اداره کل هنرهای نمایشی رادیو اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، آئین گرامیداشت استاد توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به پاس هشت دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت به همت گروه تولیدی مهرام، فرهنگسرای ارسباران و مؤسسه فرهنگی و هنری فرهیزش روز یکشنبه، بیست‌وهشتم آبان با حضور جمع کثیری از هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار و از وی تجلیل شد.


کد خبر 713463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.