دولت سیزدهم مصمم به رفع مشکلات جامعه ایثارگری است

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران کشور گفت: دولت سیزدهم مصمم است مشکلات جامعه ایثارگری را با تلاش جهادی در زمان فعالیت این دولت رفع کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رضا رحیمی نسب پیش از ظهر امروز چهارشنبه _بیست و نهم آذر_ در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اجلاسیه مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری این استان در اراک برگزار شد اظهار کرد: تغییر نگاه‌ها به جامعه ایثارگری در کشور به وضوح دیده می‌شود، در بدنه دولت از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرا، بنیاد شهید و امور ایثارگران مصمم به حل مشکلات ایثارگران هستند.

وی افزود: دولت بنا دارد در برنامه هفتم توسعه کشور با مصوبات قانونی محکم برای همیشه مشکلات جامعه ایثارگران را از سر راه آن‌ها بردارد.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران تصریح کرد: در صورتی که مشکلات ایثارگران در دولت سیزدهم رفع نشود، مشخص نیست در دولت‌های بعدی به یک حد مطلوب در حوزه ایثارگران برسیم.

رحیمی نسب اضافه کرد: ایثارگران مشکلات زیادی دارند، بیش از یک هزار قانون در حوزه این قشر وجود دارد، تا قبل از این دولت، ۱۹ درصد قوانین در دستگاه‌های اجرایی انجام شده که امروز به ۳۰ درصد رسیده است و هنوز ۷۰ درصد قوانین و مقررات اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از قوانین نارس است و بخشی نیز که قابلیت اجرا دارد توسط مدیران انجام نشده است، تاکید کرد: مشاوران وزرا در امور ایثارگران به مدت سه روز در استان مرکزی حضور داشتند و در این سفر به نکات مثبت و منفی رسیدیم.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران اضافه کرد: مجموعه مدیران استان مرکزی نگاه خوبی به حوزه ایثارگری دارند که می‌تواند سرآغاز یک اقدام مطلوب و بزرگ در حوزه ایثار و شهادت در استان باشد.

رحیمی نسب با بیان اینکه نگاه مدیریت استان بر رفع مشکلات ایثارگران است، تصریح کرد: توجه نکردن به شرح وظیفه ۱۴ بندی است که توسط معاون اداری استخدامی ریاست جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ و پس از آن هم ۲۵ فعالیت و مأموریت خاص توسط معاون ریاست جمهور ابلاغ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین دستورالعمل و بخشنامه‌ها طی دو سال گذشته در حوزه ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و دستورالعملی در ۱۴ بند ابلاغ شده است که باید به همه مدیران مجدد ابلاغ شود و انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: یکی از شاخص‌های مدیر انقلابی توجه به ایثارگران و فرزند شهید و باور به ارزش‌های انقلاب و شهدا است، در بسیاری از استان‌ها به فرزندان شهدا توجه ویژه نمی‌شود و پشت در مدیریت‌ها می‌مانند، نباید سازمان‌ها از فرزندان شهدا تهی باشد زیرا این قشر بهترین پرچم‌دار حوزه ایثار و شهادت در دستگاه‌ها هستند.

کد خبر 713422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.