دستگیری شکارچیان منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت: از سه شکارچی متخلف لاشه یک بز وحشی، یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک قبضه سلاح تک تیر و اداوت شکار، چاقو، نورافکن وکوله پشتی کشف و ضبط شد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ساعت ۱۲ شب گذشته محیط‌بانان پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد در هنگام گشت و کنترل منطقه، با استفاده از دوربین‌های دید در شب موفق به دیدن شکارچیان در حین شکار حیات‌وحش شدند که متأسفانه شکارچیان با مشاهده مأموران اقدام به درگیری تن به تن و تیراندازی کردند که سه نفر از محیط‌بانان مصدوم و شکارچیان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این سه شکارچی متخلف لاشه یک بز وحشی، یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک قبضه سلاح تک تیر و ادوات شکار، چاقو، نورافکن و کوله پشتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: متخلفان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی استان تحویل داده شدند.

طاهری افزود: دو نفر از محیط‌بانان پس از اقدامات پزشکی مرخص، اما یکی از محیط‌بانان به دلیل شدت جراحت و انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری است.

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت حدود ۲۷ هزار هکتار در ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

کد خبر 713416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.