آموزش چهره به چهره برای تفکیک زباله در محلات منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه آموزش‌های چهره به چهره در منازل برای تفکیک زباله از مبدا به همراه توزیع تقویم و بروشور، صدور اخطاریه و برچسب‌گذاری زباله‌های خارج نوبت و بارگیری‌نکردن در معابر فرعی گذاشته شده است.

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بسترهای مختلفی برای تفکیک زباله از مبدأ برای شهروندان این منطقه فراهم شده است، اظهار کرد: در منطقه دو شهرداری اصفهان آموزش‌های چهره به چهره در منازل برای تفکیک زباله از مبدا گذاشته شده است که کارشناس مربوطه با حضور در محلات آموزش‌های لازم را به‌ویژه به زنان خانه‌دار ارائه می‌دهد.

وی افزود: این آموزش به همراه توزیع تقویم و بروشور، صدور اخطاریه و برچسب‌گذاری زباله‌های خارج نوبت و بارگیری نکردن در معابر فرعی بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این عرصه نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و لازم است برای تحقق این مهم تمام شهروندان در حوزه مدیریت پسماند مشارکت کنند تا محیط زیست و شهر سالم بماند.

طبیبی تاکید کرد: از شهروندان ساکن منطقه دو درخواست می‌شود تا در تفکیک زباله از مبدأ و جدا کردن پسماند خشک، قابل بازیافت و پسماند تر از محل مبدا یعنی منازل خود اقدام کنند و در این زمینه با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در این منطقه به‌طور متوسط روزانه بیش از ۳۰ تن پسماند تر جمع‌آوری می‌شود که به‌منظور مشارکت شهروندان در اجرای هرچه بهتر آن است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده هر شب زباله‌ها در معابر اصلی این منطقه توسط پاکبانان جمع‌آوری و نظافت تمام خیابان‌های اصلی و فرعی به صورت روزانه انجام می‌شود، اما با این وجود بنرهای آموزش مدیریت پسماند و طرح زوج و فرد در محلات به‌منظور اطلاع رسانی به شهروندان نصب شده است.

کد خبر 713410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.