بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری در سوئد، قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ مجلس شورای اسلامی، بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری در سوئد و در صحن مجلس قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

«در روز گذشته دادگاه نمایشی سوئد، با حمایت از گروه‌های تروریستی، اصرار به ادامه گروگان‌گیری و استمرار بازداشت غیر قانونی حمید نوری کرده است.

این در حالی است که خانواده حمید نوری به تصور وجود یک دادگاه بی‌طرف و عادلانه، با امیدواری تلاش زیادی به دفاع حقوقی، ارائه اسناد و ادله قابل قبول به سیستم قضائی سوئد برای اتخاذ یک تصمیم عادلانه کرده اما این سیستم قضائی از فرایندهای قانونی در راستای اهداف سیاسی سوءاستفاده کرده و بازیچه اغراض سیاسی شده است.

دستگاه قضائی سوئد در روند رسیدگی خود، بدیهی‌ترین اصول دادرسی عادلانه را نقض کرده و با رفتاری خلاف حقوق بین‌الملل با دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای غیرانسانی با این تبعه کشورمان داشته است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم که برخورد قاطعی با اقدامات دولت‌های غربی مخصوصاً دولت سوئد نسبت به حمایت از تروریسم جهانی و نقض حقوق اتباع ایرانی داشته باشند.

همچنین از دستگاه قضائی می‌خواهیم تا علیه افرادی که در بازداشت غیر قانونی اتباع جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً حمید نوری نقش داشته‌اند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، تشکیل پرونده قضائی را در دستور کار قرار دهد.»

کد خبر 713389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.