تقویت رویکرد فرهنگی در پروژه بهسازی محله چهل اختران

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: مقابر چهل اختران قطب چهارم زیارتی کشور است و بهسازی این محله با رویکرد فرهنگی در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پیگیری تکمیل تملک در پروژه بهسازی محله چهل اختران اظهار داشت: برخی تملکات پروژه چهل اختران و همچنین احداث ۱۶ متری از گذشته وجود دارد و در صورتیکه اجرای پروژه معبر ۱۶ متری چهل اختران قابل انجام نباشد باید با تغییر رویکرد، پلاک‌های تملک شده را به فضاهای خدماتی تبدیل کنیم.

وی گفت: باقیمانده تملکاتی که مربوط به گذشته است به همراه یک تملک دیگر برای احداث فضای سبز، فضاهای ورزشی و فضاهای فرهنگی در محله چهل اختران پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در حال پیگیری هستیم تملک خانه تاریخی توکلی برای ساخت موزه عاشورا است که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم نیز در این امر مشارکت دارد و این کار به بهسازی محله چهل اختران کمک می‌کند.

خاکی با بیان اینکه تسهیل زیارت در امام زاده چهل اختران اقدامی فرهنگی است، افزود: از این امامزاده به عنوان حرم چهارم کشور یاد می‌شود بنابراین ماهیت پروژه فرهنگی است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های استانی برای تکمیل پروژه چهل اختران بیان کرد: پروژه چهل اختران بزرگترین پروژه فرهنگی و عمرانی شهر قم بوده و در هیچ حوزه، پروژه‌ای با این مقیاس وجود نداشته است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: پروژه فاز پنج عمار یاسر با ۳۱ قطعه مستقیم و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان موفق شدیم از این منابع برای پروژه استفاده کردیم، همچنین بالغ بر هزار میلیارد تومان برای تملکات هزینه شد که هنوز یک پنجم آن را دولت نیاورده در حالی که مقرر شده بود که یک سوم از سوی دولت باشد.

کد خبر 713377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.