شرط کسب حیات طیبه، ایمان و عمل صالح است

امام جمعه اصفهان ایمانی که در پس آن عمل نباشد را بی‌ارزش دانست و گفت: عمل نیز باید عمل صالح باشد، یعنی اگر کسی عمل صالح داشته باشد، خداوند حیات طیبه به او می‌دهد و زندگی پاک و حیات فوق انسانی به فرد داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندهی و معاونان سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان با اشاره به اینکه در برخی از موضوعات دادن وعده به مردم و رفع نشدن مشکل سبب نارضایتی می‌شود، اظهار کرد: در برخی مواقع کمبودهایی وجود دارد که وعده دادن‌ها درباره آنها درست نیست و مشکل بیش از این است که گفته شود یک‌ساله آن را رفع می‌کنیم، یکی از آن موضوعات مسئله آب اصفهان است.

وی با بیان راهکارهایی که طی چند سال اخیر برای حل معضل آب اصفهان پیشنهاد یا انجام شده است، افزود: حل این کار، با توجه به خشکسالی‌هایی که وجود دارد، یک روز و دو روز نیست که درباره آن وعده‌ای بدهیم و سپس آن وعده انجام نشود، البته باید به مردم گفت که این پروژه‌ها در حال انجام بوده، اما زمان‌بر است.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه ۱۵ سوره حجرات عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید مؤمن کسی است که به خدا و قیامت ایمان دارد و شک ندارد و اصول دینی آن یقینی است و یقین نیز باید بر اساس استدلال باشد.

وی افزود: تا این مرحله شیطان، خدا و قیامت را قبول داشت، بنابراین از خدا مهلت خواست و افراد زیادی نیز می‌توانند تا این مرحله باشند، اما مهم عمل است «وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» چرا که حاضر شدند در راه خدا کار کنند و راستگوها این افراد هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ایمانی که در پس آن عمل نباشد را بی‌ارزش دانست و گفت: عمل نیز باید عمل صالح باشد، «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً» یعنی اگر کسی عمل صالح داشته باشد، خداوند حیات طیبه به او می‌دهد و زندگی پاک و حیات فوق انسانی به فرد داده می‌شود.

وی حیات انسانی را مستلزم داشتن عقل و تشخیص خوب و بد دانست و ادامه داد: این حیات، همان حیاتی است که آدمی می‌تواند آن را پیدا کند و شعور دینی داشته باشد و افرادی که دست به دامن پیامبران و فرستادگان خدا شده‌اند، حیات دیگری پیدا می‌کنند و آن چیزی را که دیگران نمی‌بینند، می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب، سفارت اسرائیل را بستند و سفارت فلسطین را باز کردند و فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و این همان معنای حیات طیبه است، یعنی خدا به این افراد دیدی می‌دهد که حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را می‌فهمند و اکنون نیز رهبر انقلاب می‌فرمایند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی با بیان پیشرفت‌های ایران از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: ایران هشت سال بدون امکانات با دنیا جنگید و زمانی که حتی گلوله آرپی‌جی نداشتیم و می‌خواستیم از یکی از کشورها خرید کنیم، رئیس‌جمهور آن کشور اظهار کرد که دوست داریم بفروشیم، اما باید از شوروی اجازه بگیریم، یعنی آن‌ها بدون اجازه نمی‌توانستند کاری کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: انقلاب ما را زنده کرد و امیرمومنان (ع) نیز در تعبیری مرده و زنده بودن را معنا می‌کنند و می‌فرمایند «فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ»؛ این یعنی افرادی مانند شهدا، انسان زنده هستند و حیات طیبه دارند و سبب حیات دیگران می‌شوند.

سرهنگ مجتبی راضی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) در این دیدار با اشاره به وجود ۸۴ روستا و دو شهر در حوزه استحفاظی این ناحیه به برخی از مشکلات و معضلات این منطقه پرداخت و اظهار کرد: کمبودهایی در حوزه استحفاظی ناحیه وجود دارد که با پیگیری و تذکر به متولیان آن رفع می‌شود از جمله اینکه از ۸۴ روستای این منطقه، ۱۰ روستا بدون روحانی است که اثرات آن در موضوعات فرهنگی محلات مشخص است.

وی افزود: نداشتن توجه بعضی از سازمان‌ها و نهادها به روستاهایی با توجه به اینکه قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و یکی از مشکلات عمده این منطقه موضوع کمبود آب است، در معیشت و زندگی و حتی در فرهنگ مردم نیز تأثیر داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: نداشتن پیوست فرهنگی برای باغ ویلاها و بروز مشکلات اجتماعی، همچنین برپا نشدن نماز جمعه در شهر زیار در حوزه استحفاظی این ناحیه را از دیگر معضلات این منطقه است.

کد خبر 713369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.