در چارچوب قانون اقدام راهبردی برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما در چارچوب همین قانون، برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم، گفت: اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند، منطبق با واقعیت نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان، اظهار کرد: اینکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغشته به مسائل سیاسی است و برخی کشورهای اروپایی هم زیاده خواهی دارند موضوعی مبرهن و آشکار است اما موضوعی که وجود دارد اینکه روابط آژانس و ایران در قالب ان‌پی‌تی و پادمان است و آن‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارند.

وی ادامه داد: طرف‌های دیگر در برجام نیز باید همچون ایران متعهد به انجام وظایف خود باشند، چرا که ایران به تعهدات خودش عمل کرده است و هر زمانی که آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما نیز به تعهدات خود بازخواهیم‌گشت.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: مسئله هسته‌ای یک موضوع ملی و راهبردی است نه موضوع جناحی و سیاسی، چرا که این مسئله برای کشور اقتدارآفرین است و امروز هم در حال خدمت‌رسانی به مردم است و مردم نسبت به تأثیراتی که صنعت هسته‌ای می‌تواند در زندگی آن‌ها داشته باشد، آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند.

اسلامی افزود: قانون اقدام راهبردی مجلس هم به‌طور طبیعی در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما نیز در چارچوب همین قانون، برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف برجام چیزی جز لغو تحریم‌ها نبوده است، اظهار کرد: آن‌ها باید تحریم‌ها را لغو کنند و دست از زورگویی و جنجال هم بردارند. دو طرفمتعهد به برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند؛ چرا که بیش از ۲۰ سال گفت‌وگوها پیرو همین موضوعات و لغو تحریم‌ها بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران همچنان در قالب برجام حضور دارد و در قالب قانون اقدام راهبردی مجلس به تعهدات خود عمل می‌کند. در خصوص توافق با آژانس هم باید بگویم که سه پاراگراف در توافق اسفند بین ایران و آژانس وجود داشت، سه پاراگراف ۳ تا ۴ خطی که در پاراگراف اول می‌گوید که روابط ایران با آژانس در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی است.

اسلامی بیان کرد: پاراگراف دوم توافق نیز می‌گوید که در خصوص مکان‌های ادعایی دو طرف باید در راستای حل و فصل آن با یکدیگر همکاری کنند. در پاراگراف سوم هم اشاره شده است که ایران و آژانس باید یک الگویی را جهت پیشبرد برنامه‌های مشترک خود در دو پاراگراف بالایی این توافق تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما صبورانه و منطبق بر ضوابط در حال انجام کارهای خود هستیم و از چارچوب حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم. اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند و با واقعیت منطبق نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 713311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.