خشم ضدانقلاب از شکوه و همدلی ایرانیان در مراسم تشییع شهدای گمنام

وداع‌های شورانگیز و مثال‌زدنی مردم ایران در مراسم تشییع شهدای گمنام خشم مخالفان نظام را به دنبال داشته است، دشمنان همواره در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند که این تجمعات شکل نگیرد یا حتی به آن برچسب‌های مختلفی زده شود، مانند همان برچسب‌هایی که سال جاری نیز زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهیدان دفاع مقدس را باید حاملان تمام ارزش‌ها و اهداف دینی و ملی دانست که خود تبدیل به نماد و حلقه وصلی برای جامعه شده‌اند، شهدایی که انگار هربار حضور پیدا می‌کنند، همه مردم از گروه‌های مختلف جامعه را دور هم جمع می‌کنند و این شکوه و همدلی را می‌توان در مراسم تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سال‌های گذشته به تماشا نشست.

کثرت جمعیت در این مراسم و طواف گرد پیکرهای پاک و مطهری که همچون کعبه، انسان‌ها را به مقصد مشخص هدایت می‌کنند، قابی از تکریم و قدردانی مردم در مواجهه با قهرمانانی است که چراغ هدایت یک ملت در طول تاریخ به حساب می‌آیند.

خشم ضدانقلاب از شکوه و همدلی ایرانیان در مراسم تشییع شهدای گمنام

تصاویر اجتماعات گسترده مردمی برای بدرقه شهدا در سراسر کشور حامل پیام‌های حیاتی مهمی از حیات و مقاومت مردم ایران است که با وجود گذراندن روزهای دشوار و پرفرازونشیب، گرد تابوت‌های بی‌نشانی جمع می‌شوند و این وداع‌های شورانگیز و مثال‌زدنی مردم با شهدای گمنام از سوی مخالفان نظام به عنوان مهم‌ترین برگ برنده جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدیدها و ناملایمات شناخته می‌شود و برای همین است که همواره از سوی مخالفان ایران تلاش شد که این تجمعات دیگر شکل نگیرد یا حتی به آن‌ها برچسب‌های مختلفی زده شد که حداقل از حضور برخی گروه‌های مردمی کم کند.

کلید این رفتارها در سال جاری از چند روز قبل از برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام با توییت یک خبرنگار زده شد و او با مطرح کردن شبهه‌ای نوشت: «واقعا برام سواله، چه طوری ۳۵ سال بعد از پایان جنگ، هنوز شهید گمنام میارن؟ تو اون جعبه‌ها چی می‌ریزن؟ چرا تمام نمیشه این نمایش تراژیک و عذاب‌آور، هر دور تشییع شهدا، داغ پدر و مادر شهدا را تازه می‌کند.»

خشم ضدانقلاب از شکوه و همدلی ایرانیان در مراسم تشییع شهدای گمنام

این شبهه البته با واکنشی از سوی فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین همراه شد؛ سیدمحمد باقرزاده، شامگاه دوشنبه _بیست‌وهفتم آذر_ فیلمی را که در آن تصاویر تفحص یکی از شهدای پاسدار عملیات خیبر در جزیره مجنون به نمایش گذاشته می‌شود، منتشر کرد.

او در این فیلم می‌گوید: «فرایند پیدا شدن این شهید و محل برجای ماندن او به خوبی گویای این معناست که این شهید چگونه پیدا شده؟ کجا پیدا شده؟ در چه عمقی از خاک قرار داشته؟ الان چه پیامی را می‌تواند برای آن افرادی که در مورد چگونگی پیدا شدن این شهدا شبهه می‌کنند، بدهد؟ آن چیزی که داخل تابوت‌ها قرار می‌گیرد، چیست؟ چند روز پیش خانم خبرنگاری نسبت به این قضیه شبهه داشت و حالا این شهید عزیز پاسخ می‌دهد.»

اگرچه این خانم خبرنگار ضمن عذرخواهی، توییت توهین‌آمیز خود را پاک کرد، اما حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری ایام فاطمیه و تشییع پیکر شهدای گمنام موجب شد تا برچسب دیگری به این برنامه‌ها از سوی خبرنگار دیگری زده شود.

خشم ضدانقلاب از شکوه و همدلی ایرانیان در مراسم تشییع شهدای گمنام

این فعال توییتری هم پس از مشاهده واکنش‌ها، این نامه را از صفحه خود حذف کرد، اما تلاش برای زیر سوال بردن این گونه مراسم‌ها ادامه یافت و روز گذشته مجری یکی از شبکه‌های تلویزیونی معاند نظام در آن سوی مرزها، شهدا را باعث عقب‌ماندگی دانست و گفت: الان هم که دوباره شهید گمنام آوردند! جلوی این‌ها را باید بگیریم!»

خشم ضدانقلاب نسبت به پاسداشت یاد شهیدان و بدرقه شهدای گمنام را باید در چارچوب ایستادگی مردم ایران بر سرآرمان‌های خود تفسیر کرد؛ قاب‌های ماندگاری که از حضور مردم شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک در بدرقه فرزندان گمنامشان ثبت شد یک بار این واقعیت را برای جهانیان نمایان ساخت که مردم ایران حتی در سخت‌ترین روزهای خود نیز قدمی از ارزش‌هایشان عقب‌نشینی نمی‌کنند.

خشم ضدانقلاب از شکوه و همدلی ایرانیان در مراسم تشییع شهدای گمنام

کد خبر 713305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.