رعایت قانون و اصل بیطرفی اولویت مسئولان برگزار کننده انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به چهار رکن مشخص شده توسط رهبر انقلاب برای برگزاری انتخابات، گفت: رعایت قانون و اصل بیطرفی اولویت مسئولان برگزار کننده انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی صبح چهارشنبه _ بیست و نهم آذر_ در نشست مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مایه مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بخش عمده فرآیند انتخابات با مشارکت خود مردم برگزار می‌شود و اگر نظام انتخابات در کشورمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم، نقش پر رنگ مردم به خوبی دیده می‌شود.

وی افزود: باید در شکر گذار باشیم که در نظامی زندگی می‌کنیم که نقش مردم در فرآیند انتخابات و سایر مسائل کشور به خوبی دیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: مسئولان و افرادی که در کار برگزاری انتخابات مشارکت دارند نباید سلیقه شخصی خود را در این امر دخالت دهند بلکه خواست مردم مهم است و ما امانت دار رأی مردم هستیم.

شعبانی بیان کرد: درخواست‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات کاملاً مشخص است که انتخابات امن، سالم، مشارکتی و رقابتی چهار رکن معین شده است که این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در حوزه‌های مختلف انتخابیه رعایت اصل بیطرفی در فرآیند انتخابات است و فرآیند قانونی کاملاً مشخص و واضح است و تمام دستورالعمل‌ها به وضوح مشخص شده و فصل‌الخطاب قانون است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز فرآیند انتخابات در استان کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا اصل بی طرفی و اجرای قانون رعایت شود و در فرآیند تأیید صلاحیت‌ها هیچ‌گونه مشکلی نبوده است.

شعبانی بیان کرد: در فرآیند تأیید صلاحیت‌ها قانون و بی طرفی کاملاً رعایت شده و تنها به قانون عمل شده است و ما وظیفه عمل به قانون را برعهده داریم و ما نگهبان رأی مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات فرآیند انتخابات بسیار گسترده است و در استان کرمانشاه نیز شعب زیادی برپا خواهد شد و امسال با وجود تبلیغات دشمنان شاهد تعداد موارد ثبت نامی در انتخابات هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: باید با تمام دقت شبهات را در فرآیند برگزاری انتخابات را کاهش دهیم و هیأت نظارت و اجرایی به خوبی عمل کرده‌اند.

شعبانی تاکید کرد: هیأت‌های اجرایی و مردم برگزار کننده انتخابات هستند و انتخابات را باید در فضای شیشه‌ای برگزار خواهیم کرد و مسئولان تنها زیرساخت‌ها را فراهم خواهند کرد و کمیته‌های مختلف نیز تشکیل شده است.

کد خبر 713296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.