استاندار مازندران بر لایروبی بنادر شمالی تاکید کرد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لایروبی بنادر شمالی به عنوان یک مسئله مهم به شمار می‌رود، گفت: با تهدید در این حوزه مواجه هستیم و امیدواریم با تدابیر لازم شرایط برای تردد کشتی‌هایی که امروزه فعال هستیم، فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور در همایش توسعه دریا محور و گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی و برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما شرایط ویژه‌ای دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در چهارراه کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما موقعیت منحصر به فردی دارد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به کشورهای شرق، CIS و آسیای میانه وجود دارد و شاهد توسعه مبادلات تجاری با این کشورها هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان با وجود موقعیت مناسب دارای سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدون‌کنار است، گفت: این بنادر می‌توانند نقش مؤثری در حمل‌ونقل دریایی کشور داشته باشند و شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است تا به بهترین شکل فعالیت کنند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه توسعه بنادر از منظر کمی و کیفی به عنوان یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم مطرح است، اظهار داشت: فعال کردن کریدور شمال - جنوب یکی از اهداف دولت است و در این مسیر ریل‌گذاری از سوی دولت مردمی مدنظر قرار گرفته و دستگاه‌های مختلف در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی در مسیر فعال سازی کریدور شمال-جنوب گام‌های مهمی برداشته است اما باید نقش فعال‌تری در حوزه خزر برای فعال‌سازی داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیازمند فعال کردن شناورهای رو-رو در بندر امیرآباد هستیم، گفت: اقدامات برای تکمیل پروژه شناورهای رو-رو در بندر امیرآباد باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه لایروبی بنادر شمالی به عنوان یک مسئله مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: با تهدید در این حوزه مواجه هستیم و امیدواریم با تدابیر لازم شرایط برای تردد کشتی‌هایی که امروزه فعال هستیم، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه از اقتصاد گردشگری دریای خزر محروم هستیم، عنوان کرد: این مسئله می‌تواند اقتصاد استان‌های شمالی کشور را دگرگون کند و باید بدانیم که سالانه میزبان ۴۰ میلیون نفر جمعیت در استان مازندران هستیم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار مازندران در پایان تاکید کرد که باید روان‌سازی سرمایه‌گذاری در بنادر کشور به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 713295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.