روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

روز جهانی بازی هر سال در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۴۰۲) گرامی داشته می‌شود. از انواع بازی‌های ویدئویی و کارتی گرفته تا بازی‌های رومیزی و موبایلی، بازی‌ها راهی سرگرم‌کننده برای رهایی از دنیای پر استرس امروز هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات نشان داده است که بازی برای رشد سالم در اوایل دوران کودکی و بعد از آن ضروری است. بزرگسالان نیز برای رهایی از زندگی پرتنش امروزی برای لحظه‌ای هم که شده به دنیای بازی از شطرنج گرفته تا بازی‌های موبایلی روی می‌آورند. تعیین روز جهانی بازی فرصتی است که از جهان جدی دوری گزید و به دنیای فانتزی‌ها روی آورد.

روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

تاریخ روز جهانی بازی ۱۴۰۲

روز جهانی بازی هر سال در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۴۰۲) برگزار می‌شود تا فرصتی عالی برای دور هم جمع شدن با دوستان، خانواده یا حتی غریبه‌ها فراهم شود.

تاریخچه روز جهانی بازی

روز بازی در اصل نام یک همایش سالانه بود که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ برگزار شد. با حمایت شرکت بریتانیایی تولید بازی Games Workshop، این روز در ۲۰ دسامبر به تقویم‌ها به عنوان روز جهانی بازی اضافه شد.

روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

این شرکت که ابتدا سازنده بازی‌های سنتی مانند تخته‌نرد بود، بعداً به سمت ایجاد بازی‌های فانتزی مانند وارهمر «Warhammer» تغییر مسیر کاری داد. در آن زمان، این همایش یک اقدام پیشگامانه بود، زیرا تعداد بسیار کمی از پلتفرم‌ها برای گیمرها وجود داشت. چنین رویدادی، به طور طبیعی به رشد صحنه بازی در بریتانیا کمک کرد و سپس محبوبیت آن در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و بعد از آن به سایر نقاط جهان منتقل شد.

روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

محبوب‌ترین بازی‌های جهان در سال ۲۰۲۳

پابجی، لیگ اف لجند، ولورنت، ماینکرافت، کالاف دیوتی وارزون، اپکس لجند، امانگ اس و روبلاکس محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی جهان معرفی شده‌اند. بازی هندوانه شطرنج، کائوآ، تچوکا روما، بن چوآ و تاپاتان نیز از جمله بازی‌های سنتی معروف دنیا هستند.

روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

مزایا و معایب بازی

اثرات منفی اعتیاد به بازی‌های ویدئویی بر سلامت عبارت است از مشکلات خواب، کم‌آبی بدن، آتروفی جسمانی، تمرکز ضعیف، مشکلات قلبی و چاقی.

کسب مهارت‌های حل مسئله، بینایی بهتر، بهبود حافظه، مقابله با افسردگی، افزایش سلامت بدنی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و کاهش درد نیز از مزایای بازی‌های غیر ویدئویی است.

روز جهانی بازی ۲۰۲۳ + تاریخچه و پوستر

کد خبر 713280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.