لزوم جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده / مسئله‌ای مهم‌تر از جان انسان‌ها نداریم

امام جمعه شمال شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا به‌طور مستقیم با جان انسان‌ها سروکار دارد، بنابراین باید از توسعه صنایع آلاینده هوا که در شهر اصفهان مشخص است، جلوگیری شود و تا تا زمانی که پیوست‌های زیست‌محیطی و تضمین‌های جلوگیری از آلایندگی را ندارند، نباید توسعه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: در موضوع آلودگی هوا، مسئله اصلی جان انسان‌ها است، چراکه بعضی مشکلات را می‌توان تحمل و مدارا کرد تا رفع شود، اما مسئله‌ای مهم‌تر از جان انسان‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به‌طور مستقیم با جان انسان‌ها سروکار دارد، افزود: از توسعه صنایع آلاینده هوا که آثار آن در شهر اصفهان مشخص است، باید جلوگیری شود و تا زمانی که پیوست‌های زیست‌محیطی و تضمین‌های جلوگیری از آلایندگی را ندارند، نباید توسعه پیدا کنند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مدیران درصدد توسعه پالایشگاه اصفهان که ۲۰ درصد از سوخت کل کشور را تأمین می‌کند، هستند، در حالی که مشکلات زیست‌محیطی این پالایشگاه گریبان‌گیر مردم اصفهان است و این سوال مطرح می‌شود که چطور با وجود این مسئله حل نشده، قصد توسعه آن را دارند؟

فیاض با بیان اینکه صنایع موجود آلایندگی زیادی دارند که باید اصلاح شود، ادامه داد: طبق آمار رسمی، کارخانه ذوب‌آهن ۴۰ نوع آلایندگی آب و هوا دارد که فاجعه است، اما کسی جلوی این فاجعه را نمی‌گیرد؟

وی گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان، برق چند استان را تأمین می‌کنند، افتخار می‌کنیم که در اصفهان به بخش زیادی از کشور خدمت می‌کنیم، اما مصائب آن نباید برای شهروندان اصفهان باشد، بلکه باید اصلاح و جابه‌جا شود.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه ۳۰۰ کوره آجرپزی در اطراف اصفهان فعال است، خاطرنشان کرد: اداره گاز باید در فصل سرما که درصد آلایندگی‌ها زیاد است، گاز صنایع آلاینده  را قطع کند، همچنین زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی باید توسعه پیدا کند و تسهیل شود.

کد خبر 713274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.