ارتباط با قرآن منجر به نزدیک شدن به شریک قرآن می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن با اهل بیت (ع) عجین شده است، گفت: اگر قرار باشد قرآن تجلی داشته باشد، این تجلی چهارده معصوم هستند و در مقابل کامل‌ترین تجلی چهارده معصوم نیز، قرآن است.

به گزاش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم آذر_ در کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی به سبک زندگی رهبر انقلاب داشته باشیم، باید توجهی ویژه به قرآن کریم نیز داشته باشیم و در این راستا هرچه بتوانیم روحیه قرآنی خود را تقویت کنیم به کمال، هدف خلقت و مهدی‌گونه شدن نزدیک‌تر می‌شویم.

وی با اشاره به نامه ۴۷ نهج‌البلاغه افزود: امام علی (ع) به ما دستور دادند که قرآن را امام و مقتدای خود بدانید و در این راستا وقتی می‌خوانیم «علی مع القرآن و قرآن مع علی»، یعنی قرآن از نظر مصداقی تفاوتی ندارد و از سویی شاهدیم که قرآن با اهل بیت (ع) عجین شده است، یعنی اگر قرار باشد قرآن تجلی داشته باشد، این تجلی چهارده معصوم هستند و در مقابل کامل‌ترین تجلی چهارده معصوم نیز، قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روحیه شخصی که اکنون سکان‌داری جامعه و نظام ما را برعهده دارد قرآنی است.

مهدوی با اشاره به ده موضوعی که اگر انسان آن را اتخاذ کند با قرآن انس می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ارتباط با قرآن، ارتباط با شریک قرآن است یعنی هرچه ما عشق به امام زمان (عج) داریم باید به قرآن نیز داشته باشیم و در این راستا شاهد روحیه قرآنی رهبر معظم انقلاب هستیم؛ ایشان در دوره‌های متعدد از قرآن اقدام به کشف حقایق و آنچه که برای ما، ملت و جهان اسلام لازم است کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: معمولاً رؤسای ممالک اسلامی و غیر اسلامی در دو حالت قرار دارند؛ اول کسانی که در مسئولیتی قرار می‌گیرند و نسبت به آن علاقه پیدا می‌کنند و دسته دوم کسانی که نسبت به مسئولیت خود علاقه ندارند و در آن کوتاهی و ترک وظیفه می‌کنند اما در مقابل این دو گروه، گروهی دیگر نیز از نظر دلی هیچ علاقه‌ای به موقعیت خود ندارند اما از نظر وظیفه با قوت و بدون کوتاهی کار انجام می‌دهند که جمع این دو ویژگی فقط در رهبران آسمانی اتفاق می‌افتد.

مهدوی تصریح کرد: مورد سوم را می‌شود در روحیه رهبر معظم انقلاب که به لطف پروردگار اطمینان دارند مشاهده کرد چراکه ایجاد امید در سخنرانی‌ها و در پس صحبت، مماشات، بیانیه‌هایی چون گام دوم انقلاب و در همه موارد وجود دارد.

وی افزود: در پایان بیانیه گام دوم رهبر انقلاب هفت توصیه به ملت ایران می‌کنند و در هیچکدام از این موارد توصیه به دفاع از ولایت فقیه و این قبیل موارد دیده نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قوت ایمان رهبری گفت: شخصی که ایمان قوی دارد نسبت به غیب نترس است، شجاعت دارد، در برابر خدا تسلیم است، توکل می‌کند، از تقدیرات الهی خشنود است، صبر و استقامت می‌ورزد و ویژگی‌هایی از این دست را دارد که همه از ایمان نشأت می‌گیرد.

مهدوی ادامه داد: ویژگی دیگر رهبر انقلاب دشمن شناسی و مرزبندی با آن‌ها و ویژگی دیگر الهامات الهی ایشان است که در این راستا شاهدیم در فتنه و اتفاقات مختلف دوره رهبری خود تصمیماتی مبنی بر مصلحت جامعه اسلامی گرفتند.

وی با بیان اینکه یک انسان معمولی نمی‌تواند به این صورت سخن بگوید، ادامه داد: سازمان سیا می‌گوید که رهبر ایران یک نفره به جای ۲۰ نفر و حتی بیشتر فکر می‌کنند در همین راستا به برسی و تحلیل عملکرد رهبری می‌پردازند، اما خبر ندارند که الهام الهی از مبانی دینی ما است که قوه تشخیص حق و باطل را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: هفتمین ویژگی شخصیتی رهبر انقلاب عبادت و هشتمین آن زهد است که به شدت در سبک زندگی ایشان قابل ملاحظه است؛ همچنین در مورد نهم می‌توان به مقایسه نکردن حکومت الهی با حکومت طاغوت و در موضوع دهم رهبری و مدیریت وی در ارکان مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست.

کد خبر 713270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.