رأی‌گیری شورای امنیت درباره غزه باز هم به تعویق افتاد

رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که آن را وتو نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های غربی بامداد چهارشنبه از تعویق مجدد جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره نوار غزه، برای دومین روز پیاپی خبر دادند.

منابع دیپلمات بامداد چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده است، زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه را وتو نکند.

پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تاکنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت؛ تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

کد خبر 713258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.