قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان متعلق به کدام کشورها است؟

قدرتمندترین پاسپورت جهان بر اساس یک شاخص جدید اکنون به اسپانیا تعلق دارد. طبق این شاخص کشورهای اروپایی در رقابت بر سر قدرتمندی پاسپورت خود پیروز میدان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رتبه‌بندی وب‌سایت اطلاعات ویزا (VisaGuide.World) نشان می‌دهد که اسپانیا با پشت سر گذاشتن سنگاپور، دارنده قدرتمندترین پاسپورت جهان معر فی شده است. سنگاپور در اکتبر در فهرست محبوب‌ترین پاسپورت‌ها رتبه اول را داشت. در فهرست جدید کشورهای اروپایی پیروز میدان هستند و ژاپن تنها کشور غیراروپایی است که در جایگاه پانزدهم، از بین ۲۰ کشور برتر قرار دارد.

در بین کشورهای اروپایی آلمان در این فهرست جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و پس از آن ایتالیا، فرانسه، هلند، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک، چک، پرتغال، مجارستان و لوکزامبورگ قرار دارند. اتریش در جایگاه شانزدهم قرار دارد و سوئیس، بلژیک، ایرلند و لهستان پس از آن آمده‌اند.

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان متعلق به کدام کشورها است؟

شاخص جدید رتبه‌بندی قدرتمندترین پاسپورت

شاخص قدرتمندترین پاسپورت جهان تعداد مقاصدی را بررسی می‌کند که دارندگان هر پاسپورت می‌توانند با در دست داشتن آن بدون نیاز به ویزا به آن‌ها دسترسی داشته باشند. دارندگان قدرتمندترین پاسپورت جهان در اکتبر، سنگاپور در رتبه اول، پس از آن ژاپن در رتبه دوم و فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره‌جنوبی، اسپانیا و سوئد در رده سوم مشترک بودند، با این حال شاخص جدید مؤلفه‌های دیگری را نیز در نظر می‌گیرد و برای هر مقصد سفر یک «امتیاز اهمیت مقصد» ایجاد می‌کند.

این عوامل در نوع سیاست ورود یک کشور در مورد پاسپورت بدون ویزا، مجوز الکترونیکی سفر، ویزا هنگام ورود، ویزای الکترونیکی، ویزای تأیید شده سفارت، سفر بدون گذرنامه یا ممنوع‌الورودی مشخص می‌شود.

شاخص جدید همچنین امتیازهایی را برای تولید ناخالص داخلی، قدرت جهانی و توسعه گردشگری هر کشور تعیین می‌کند و دسترسی بدون ویزا به کشوری با امتیاز مقصد بالا، امتیاز بیشتری را در شاخص نسبت به ورود به کشوری با امتیاز پایین به‌دست می‌آورد.

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان متعلق به کدام کشورها است؟

دارندگان پاسپورت اسپانیایی بدون ویزا به کجا می‌توانند سفر کنند؟

دارندگان پاسپورت اسپانیایی از دسامبر ۲۰۲۳ می‌توانند بدون ویزا به ۱۶۰ کشور و منطقه سفر کنند و هرچند این تعداد برای دارندگان پاسپورت سنگاپور ۱۶۴ کشور است، امکان سفر به مکان‌های زیادی که تنها با یک کارت شناسایی اتحادیه اروپا قابل بازدید است، در رتبه‌بندی برای اسپانیا امتیاز به ارمغان می‌آورد.

دارندگان پاسپورت سنگاپور بدون ویزا به ۱۵ کشور دسترسی دارند که اسپانیا اجازه آن را نمی‌دهد. این کشورها عبارتند از بورکینافاسو، کامبوج، ساحل عاج، کوبا، جیبوتی، غنا، گینه، اندونزی، کنیا، لائوس، میانمار، رواندا، تانزانیا، اوگاندا و زیمبابوه. در عین حال اسپانیا نیز اجازه دسترسی بدون ویزا را به ۱۱ کشور و منطقه می‌دهد که سنگاپور چنین امکانی را ندارد. این مناطق شامل جزایر فالکلند، جزایر مارشال، پالائو، سائوتومه و پرنسیپ، سیشل، جزایر سلیمان، تیمور-لست، تونگا، تووالو، اوکراین و ونزوئلا می‌شود.

آلمان دسترسی بدون ویزا به همان ۱۶۰ کشور اسپانیا را دارد، اما اسپانیا از سهولت ویزای هنگام ورود به پاپوآ گینه نو و توگو برخوردار است، در حالی که در آلمان باید برای یک ویزای الکترونیکی درخواست داد و همین امر اسپانیا را جلوتر از آلمان قرار می‌دهد.

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان متعلق به کدام کشورها است؟

کد خبر 713257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.