دشمن مخالف قطع وابستگی ایران اسلامی به غرب است

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمنان با پیشرفت و قطع وابستگی ایران اسلامی به غرب مخالف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، شامگاه _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم آذر _ در آئین تجلیل از پژوهشگران استان، با بیان اینکه برخی افراد شیشه و کارتون‌های قابل بازیافت را قبل از مأموران شهرداری جمع می‌کنند، اظهار کرد: با این وجود، زباله‌های باقی مانده ارزش بازیافت ندارند و به همین دلیل مانع فعالیت کارخانه بازیافت یاسوج می‌شوند.

وی با تأکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق در پیشرفت جامعه، افزود: پژوهشگران باید با انجام کارهای پژوهشی سفره‌ای برای دیگران باز کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستاوردهای علمی مسلمانان در گذشته، گفت: دشمن با هرگونه دانشی که ما را از وابستگی به غرب نجات دهد و استقلال بدهد مخالف است.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر در زمره ۱۶ کشور برتر علمی جهان قرار دارد، تصریح کرد: این دستاورد با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان محقق شده‌است.

در ادامه این آئین محمدکاظم کاوه پیش‌قدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی در دین اسلام علم است، گفت: غربی‌ها در تکنولوژی و علوم پایه بسیار موفق عمل کرده‌اند اما در علوم انسانی عقب مانده‌است.

وی با اشاره به اهمیت رشد علم در جامعه، افزود: با اقدامات پژوهشی و رشد علمی باید امید را در میان جوانان زنده نگه داریم.

مرادعلی پیوند معاون منابع و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با بیان اینکه ایران در ۱۴۰۰ سال پیش از کشورهای اروپایی در علم فضانوردی پیشرو بوده است، گفت: آینده جهان با رخ نمودن هوش مصنوعی و مسائل مربوط به جنگ، آینده خاصی خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در دوران پس از انقلاب، گفت: مردم ایران به رهبری مقام معظم رهبری که پرچمدار رشد علم هستند، آینده بهتری را شاهد خواهند بود.

در پایان این آئین از برگزیدگان حوزه پژوهش تجلیل به عمل آمد.

دشمن مخالف قطع وابستگی ایران اسلامی به غرب است

دشمن مخالف قطع وابستگی ایران اسلامی به غرب است

دشمن مخالف قطع وابستگی ایران اسلامی به غرب است

کد خبر 713225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.