ضرورت اجرای احکام برنامه ششم درباره ایثارگران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بر ضرورت اجرای احکام برنامه ششم درباره ایثارگران تاکید کرد و گفت: بزرگترین دغدغه ایثارگران اجرایی شدن کامل قانون جامع این قشر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، نوربخش عسگری عصر امروز _سه شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در کارگروه ایثار و شهادت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی که با حضور مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پیگیری امور ایثارگران و دبیر شورای مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در اراک برگزار شد اظهار کرد: ما باید شاهد شتاب جدیدتر و توجه بیشتر به ایثارگران در دو مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز خدمت‌رسانی هدفمند و ساماندهی ایثارگران در دستگاه‌ها باشیم.

وی افزود: امید می‌رود با برگزاری سفرهای استانی مشاوران ایثارگران وزرا و دستگاه‌های اجرایی، تدبیر و راهکارهایی برای اجرایی شدن کامل این قانون اندیشیده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: براساس بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی مکلف هستند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصول چهار، یک و شش برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران مطابق دستورالعمل اجرایی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

عسگری با بیان اینکه این استان از روز گذشته تا بیست‌وچهارم آذرماه جاری به مدت سه روز میزبان مشاورین امور ایثارگران وزرا و دستگاه‌های اجرایی ملی است تصریح کرد: در این سفر، ۳۲ نفر از مشاورین وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های کشوری با حضور در دستگاه اجرایی زیرمجموعه خود به بررسی وضعیت ایثارگران آن دستگاه، با برگزاری جلسه و حضور در میز خدمت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در مجموع شمار کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان ۳۷ هزار و ۴۲۴ نفر است که از این تعداد ۶ هزار و ۱۵۶ نفر معادل ۱۶ و چهار دهم درصد را کارکنان ایثارگر و خانواده آنان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه، یک‌هزار و ۹۳۷ نفر از ایثارگران یا منتسبین آنان در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴ درصد مرد و ۳۶ درصد زن هستند گفت: دولت سیزدهم در مواد لایحه برنامه هفتم توسعه روند تبدیل وضعیت ایثارگران و اجرای مطالبات ایثارگران و خانواده آنان را گنجانده است و به طور جد دنبال می‌کند.

عسگری اظهار کرد: رویکرد جدیدی در دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است که توجهش بر دغدغه‌ها و مشکلات جامعه ایثارگری معطوف شده است.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم، انقلابی و مردمی و یک رویکرد عملیاتی و عینی در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: این رویکرد با شرح وظایفی در ۱۴ بند طی یک نگاه، ایده و نظر خاص، وظایفی را برای مشاوران ایثارگران در دستگاه‌ها در نظر گرفته که استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری به عنوان مشاوران دستگاه‌ها یکی از موارد آن است.

کد خبر 713182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.