اجرای سند ملی کارت ایثار، نام جهاد را احیا کرد

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت:اجرای سند ملی کارت ایثار، نام جهاد را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی،، محمدرضا قائد عبدی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم آذر_ در نشست اجرای طرح سپاس معاونت ریاست جمهوری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این وزارتخانه تاکنون ۳۶ هزار کارت ایثار برای ایثارگران صادر شده و یا در شرف صدور است.

وی با اشاره به اینکه پنجم مردادماه امسال کارت ایثار رونمایی شد افزود: توسط ستاد کل نیروهای مسلح ۴۵۰ هزار کارت ایثار صادر می‌شود که با صدور این کارت‌ها برای دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را ایجاد می‌کند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسط ستاد کل نیروهای مسلح، هر هفته و هر ماه تعدادی کارت ایثار برای ایثارگران صادر می‌شود.

وی افزود: خدمات ارائه شده به ایثارگران با صدور این کارت‌ها بر اساس تعداد روزهایی که رزمندگان در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، انجام می‌شود.

قاعد عبدی گفت: کارت ایثار هویت اجتماعی و فرهنگی ایثارگران محسوب می‌شود چراکه از جمله اهداف صدور این کارت هویت بخشی ارزشی و اجتماعی به رزمندگان جهادگر و بهبود خدمت‌رسانی به جامعه معظم ایثارگران است.

وی با اشاره به صدور کارت و تعیین تکلیف ۱۶ هزار پرونده در وزارت جهاد کشاورزی افزود: شیوه‌نامه نحوه محاسبه جهادگران بر این اساس و با حضور فرماندهان و ایثارگران تهیه و تا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اجرای قوانین از جمله مهمترین خواسته ایثارگران در ۱۲ شهرستان استان مرکزی است و تحقق این مهم اجرای قوانین، برقراری عدالت و پرهیز از تبعیض و ایستادگی در راه ولایت را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم ۱۹ و هشت دهم درصد از برنامه ششم توسعه و قانون جامع ایثارگران محقق شده است.

قائد عبدی اضافه کرد: این میزان تاکنون ۳۳ درصد افزایش داشته و تا اجرای کامل این قانون، فاصله بسیاری وجود دارد همچنین در قانون هفتم توسعه در دو ماده به مباحث ایثارگران پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در شورای مشاوران و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، اتفاقات مناسبی در این حوزه رخ داده است، برخی از برنامه‌های ششم توسعه در حوزه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشده بود که امید است با قول نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مهم در نظر گرفته شود.

کشاورزی در استان مرکزی زیر سایه صنعت قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: این استان به عنوان استانی صنعتی شناخته شده است و کشاورزی زیر سایه صنعت قرار دارد.

علی صفری با بیان اینکه در استان مرکزی ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و سه میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود اظهار کرد: این استان در زمینه تولید کالای اساسی مازاد تولید دارد و این زمینه خودکفاست.

وی عمل به قانون مجلس شورای اسلامی را از مهمترین خواسته‌های ایثارگران برشمرد و افزود: با اجرای قانون بخشی از مشکلات ایثارگران رفع می‌شود.

کد خبر 713153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.