لزوم خودارزیابی در حوزه حمل و نقل کشور

معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه حمل و نقل به عنوان یک شاخص از پیشران‌های جدی و مؤثر برای ورود به تمدن شهری است، گفت: باید در حوزه حمل و نقل کشور یک خودارزیابی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد شرفی اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های بین‌المللی اگر کشوری بتواند امکانی فراهم کند که با تکیه بر آن تهدیدی را دفع و استقلال کشور خود را تأمین کند و میزان حضور مردم در امور حاکمیتی را افزایش دهد، آن کشور از اقتدار کافی و بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این شاخص‌ها باید خودارزیابی کنیم، افزود: شاخصی به نام حمل و نقل وجود دارد که یکی از پیشران‌های جدی و مؤثر برای ورود به دروازه‌های تمدن‌های شهری است؛ در حقیقت در حوزه تمدن شهری، حمل و نقل نقش‌آفرین است و باید با خودارزیابی جایگاه خود را در این حوزه مشخص کنیم.

معاون هماهنگ کننده فراجا ادامه داد: در این مسیر، محور اول، حوزه کلان و راهبردی سیاست‌گذاری است و باید مشخص کنیم چه دستگاهی یا چه افرادی سیاست‌گذاری‌های حوزه حمل و نقل را انجام می‌دهند، بخش دیگر نیز زیرساخت‌های مرتبط با حمل و نقل است که شامل جاده‌سازی، بهره‌گیری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها و آموزش است که هر یک از اهمیت بالایی برخوردار هستند، یعنی ما چقدر موفق شده‌ایم که جاده و معبر ایمنی فراهم کنیم که رانندگان با ایمنی در این مسیرها حرکت کنند، در این حوزه آیا به استانداردهای جهانی رسیده‌ایم یا با آنها فاصله داریم، این موضوعات باید توسط کارشناسان و متخصصان حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مسئله مهم دیگر مربوط به رانندگان است، ما قدرشناس رانندگان هستیم، قشری که تلاش شبانه روزی را انجام می‌دهند و تلاش‌های آنها را فراموش نمی‌کنیم؛ ۹۳ درصد حمل و نقل مسافر و کالا در کشور در جاده‌های زمینی اتفاق می‌افتد و حدود هشت میلیارد تردد در سطح کشور و ۴۴ میلیارد سفر شهری در طول سال در کشور انجام می‌شود که همگی حاصل تلاش رانندگان است.

وی اضافه کرد: اگر درصد بالایی از رضایتمندی حمل و نقل در اربعین به دست آمده، تلاش همین رانندگان در حوزه حمل و نقل شهری بود که توسط شهرداری‌های کشور انجام شد.

کد خبر 713152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.