فعالیت ۵ انجمن صنفی کارگری در شهرستان یزد منحل و دفاتر آنها نیز پلمب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: پنج انجمن صنفی کارگری در شهرستان یزد منحل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی اظهار کرد: در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان، که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز باشد، کارگاه مشمول قانون کار و کارفرمایان هر حرفه یا صنعت می‌توانند با رعایت مقررات قانونی به تشکیل انجمن صنفی کنند.

وی تصریح کرد: این انجمن‌ها دارای وظایف و اختیاراتی هستند که آن وظایف هم در چارچوب قانون تعریف شده است؛ کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا، همکاری در جهت تأسیس و تقویت شرکت‌های تعاونی، همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی در جهت شناخت مشکلات کارگری و اجرای قانون و غیره از جمله این وظایف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به اهمیت نظارت بر انجمن‌های صنفی اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهمی که از سوی همکاران بنده مورد تاکید قرار دارد، عملکرد انجمن‌های صنفی بر مدار قانون است؛ گزارش‌های مردمی از نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی در راستای رسیدگی به حقوق کارگران عزیز مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

فلاحتی افزود: در همین راستا طبق گزارشات رسیده و بازرسی‌های صورت گرفته تخلف ۵ انجمن صنفی کارگری در شهرستان یزد مورد تأیید قرار گرفت و به استناد تبصره ۳ ماده ۱۰ و بند ۱ ماده ۱۷ آئین نامه تشکیل این انجمن، انحلال هر ۵ انجمن اعلام و دفاتر آنها نیز با همکاری مراجع قضائی پلمب شد.

وی گفت: هم اکنون ۴۵ انجمن صنفی کارگری فعال در سطح استان یزد وجود دارد و قریب به ۵۰ هزار نفر از کارگران شریف بر اساس حرفه خود در آنها عضویت دارند؛ همانطور که اشاره شد وظیفه اصلی انجمن‌ها دفاع از منافع صنفی و بهبود وضع اقتصادی اعضا است.

کد خبر 713144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.