آواره کردن مردم غزه مصداق پاک‌سازی نژادی است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خواستار پایان دادن فوری به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شد و گفت: آواره کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن مصداق پاک‌سازی نژادی است و باید فوری متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی باقری که به منظور برگزاری کمیته مشورتی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به توکیو سفر کرده، روز گذشته با «کامیکاوا» وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کامیکاوا ضمن استقبال از سفر وی، بر اهمیت برگزاری نشست معاونین وزرای خارجه به منظور ارتقای مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور ارتقای مناسبات دوجانبه بویژه در بعد اقتصادی و همکاری و تبادل نظر در برابر تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

باقری در این دیدار خواستار پایان دادن فوری به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شد و اظهار کرد: از جامعه بین‌الملل و از جمله ژاپن انتظار می‌رود در این زمینه و نیز ارائه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تلاش و اقدامات بیشتری را انجام دهند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد: آواره کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن مصداق پاکسازی نژادی است و باید فوری متوقف شود.

وزیر خارجه ژاپن نیز بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و خواستار همکاری آحاد جامعه بین‌المللی برای توقف بحران و جلوگیری از گسترش آن شد.

دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری برای تأمین امنیت بین‌المللی تاکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به پکن وارد توکیو شد و امروز پس از رایزنی با مقامات ژاپنی، توکیو را ترک کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 713124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.