تا پایان هفته آسمان اصفهان آرام است

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی از بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی، سکون و شرایط پایداری در روزهای پایانی هفته در نواحی مرکزی همراه با کاهش دید و کیفیت هوا خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا پایان هفته روی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط افزایش ابر در برخی ساعات و گاهی وزش ملایم باد در بیشتر مناطق مورد انتظار است، در نواحی مرکزی با توجه به به بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی، سکون و پایداری در روزهای پایانی هفته، وضعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها وجود دارد که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح نارنجی با تداوم شرایط پایداری از آغاز روز دوشنبه تا پایان امروز همراه با غبارآلودگی، کاهش شعاع دید، ماندگاری غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی و انباشت آلاینده جوی، افزود: این شرایط طی مدت یاد شده در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

وی تصریح کرد: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت فقدان رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

امینی گفت: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۳- درجه می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی خاطرنشان کرد: لنجان و فلاورجان با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 713112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.